< původní příspěvek < Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: videa
Jak dlouhý seznam příplatkové výbavy vejtřaska měla? A nevím, jak to bylo s nástavbami (jestli šly měnit, co pak bylo v TP atd.).
Podle mne by byl problém, kdyby se auto dostalo pod 75 kg (68 kg na člověka plus 7 kg na zavazadlo) na sedadlo. Tam by se asi dalo argumentovat, že není fit for purpose. Když to auto má pět sedadel, mělo by převézt pět lidí a tohle je hodnota z normy, tedy by se dalo očekávat, že tolik skutečně zvládne. Vzpomínám si, že minulá generace Range Roveru měla v papírech 375 kg (pokud mě tedy paměť nešálí; byl to jeden z osmiválců). Tedy přesně 5x 75. :-) Bylo by zajímavé ho zvážit.
Výrobce však nikde neslibuje, že budeš moct zároveň obsadit všechna sedadla, mít bohatou příplatkovou výbavu a ještě naplnit kufr. Tohle bývá pěkně vidět u letadel, kdy čtyřmístné letadlo bývá ve skutečnosti dvoumístné, pokud chceš plné nádrže a třeba trochu zavazadel. Platí to i pro mnohem větší stroje. Holátko (auto v základní výbavě, jak jde skutečně zakoupit) by mělo být schopné převézt tolik lidí, na kolik má sedadla. Jakýchsi průměrných lidí. S výbavou na hory to však už můžou být jen tři. Nebo třeba s tažným a přívěsem. Že sis vybral hromadu příplatkové výbavy, která něco samozřejmě váží, a obětoval jsi tak přepravní kapacitu, je tvá věc - u soudu by to podle mne neobstálo (ostatně v materiálech typicky bývá varování, že příplatková výbava snižuje užitečnou).
Samozřejmě, že by to šlo. Auta navrhují na počítačích a měli by být schopni celkem přesně říct, kolik bude s danou výbavou vážit. Udávaná hmotnost nemůže být vycucaná z prstu, jinak by auta nebyla typově shodná. Ale je to hmotnost nějakého homologačního kusu ve specifikaci, která snad ani nemusí být v prodeji.