Vidím to úplně stejně, mezigeneračně se prostě šetřilo. Na Škodovce je nejhorší, že se to šetření ani nesnaží nějak maskovat. Na druhou stranu přímo u VW (Passat, Golf) vypadá všechno na první pohled kvalitnější, ale je to jen pozlátko, jakmile koukneš někam trochu jinam, než kam se obvykle dívá, najdeš totéž low cost provedení. Jinak pokud jde o naladění OIII, zkoušel jsem dvě auta vyrobená v roce 2014, obě s torzkou, (2.0TDI 110kW a 1.4 TSI tuším 103 kW) a podvozek byl nesmyslně tvrdý. Navíc auto drncalo a otřásalo se i na rovné hladké silnici, nikdy jsem nic podobného nezažil. Pak jsem jel s 1.6 TDI r.v. 2016 a musím konstatovat výrazné zlepšení v oblasti komfortu, v rámci své kategorie úplně bez problémů. Odhaduju, že se jim to podařilo vyladit. Pár set kilometrů jsem najel s OIII Scout - opět podvozkové zklamání. Novináři přitom v testech básní o úžasném pohodlí Scouta, já jsem vnímal zoufale nedotlumené příčné nerovnosti.
Problém je podle mě v podvozkové platformě. Passat má taky MQB a též u něj je nejslabší stránkou jízdní komfort, a to i s adaptivními tlumiči.