Jen potvrzujete
že opravdu zlatá stará 50 kW 1.4 MPi >:-[] Tedy ne že by to byl excelentní motor a spolehlivý nebyl taky ani omylem, ale základ (rozvody, ventily, písty, blok, hlava...) byly OK a vyjma těsnění a zapalovacího modulu nepotřeboval žádnou výraznější péči a byl absolutně blbuvzdorný, olej úplně jedno jaký, jen držet specifikaci.
A při klidné delší jízdě jel za 5,5 až 6, bez omezení rozumně do 6,5 vždy. Do 110 až 120 kmh tichý i díky zpřevodování, nad 120 kmh už hlučná, ale zato pak bylo jedno, jestli to bylo 120 nebo 150 kmh...
Jediné pozitivum HTP vidím v menší olejové náplni (jenže tu zase vyžaduje často měnit) a v krátkých trasách po městě, na které bude určitě úspornější. 1.4 to jezdil v zimě klidně za 8 až 9 na 100... Jinak to ale Škoda s HTP pěkně pos* :-!