K tvým poznámkám:
1. Tenhle 2.0 TSI je konstrukčně jiný než ten, co má tvůj známý v Exeu. Ale jasně, může se to začít sypat taky. Jen bych neřekl, že to bude choulostivější než BiTDI.
2. Rozdíl ve spotřebě oproti 2.0 BiTDI právě bude při průměrné jízdě litr (7 vs. 8, případně 8 vs. 9), samozřejmě když tomu budeš permanentně nakládat, rozdíl se zvýší.
Obecně pokud jde o srovnání s konkurencí, tak Passat bych zařadil mezi to lepší z mainstreamu, ale mouchy má podstatné. Třeba podvozek. Mám sedan s adaptivními tlumiči a schválně jen 17 kola. Sice hlasité bouchání zadní nápravy nevnímám, ale auto je přijatelně, zdůrazňuju pouze přijatelně komfortní pouze v režimu comfort. Bez adaptivních tlumičů je to prostě tvrdý. Mondeo je v komfortu i odhlučnění dál. Zase je těžké, měl bych u něj problém vybrat si motor a převodovku, interiér subjektivně nic moc.
Přijde mi, že v rámci koncernu VW je to zařízeno tak, že u Škodovky se ani nepředstírá nějaká extra péče. U VW se auta tváří, že jsou pečlivě udělaná, ale jakmile se podíváš někam, kde se s tím nepočítá, najdeš to samé šetření, jako u Škody. Teprve u Audi, kde zaplatíš o poznání víc, je vizuální resp. deklarovaná kvalita blíž té reálné. Samozřejmě je to zjednodušení, ale v mnoha ohledech to platí nejen pro interiéry, ale třeba pro jednotlivé součástky a technická řešení.