Moje zkušenosti
Ahoj,
přeji všem čtenářům a diskutujícím hezké Vánoce a spoustu bezproblémových kilometrů v roce 2017.
Taky se připojuji ke kladným recenzím na Tourana.
Od března jsem další spokojený majitel tohoto auta. Bílá barva, 7-místné provedení, benzín 1.4 TSI 110 kw, manuální převodovka + nějaká výbava navíc airbagy, line asist, mlhovky …
Poslední dva roky jsem řešil, co si pořídím za sedmimístné auto. Měl jsem původně dva horké favority Ford Galaxy nebo VW Sharan, ale spíše jsem se přikláněl k VW. Chtěl jsem koupit ojetého cca 4 roky starého do cca 100 000 km. Ale cena takového auto se stále pohybovala a pohybuje kolem 500 000 Kč a v koupi jetého byť s „prověřeným původem a najetými kilometry“ jsem spatřoval určité riziko.
Když se v roce 2015 objevily první fotky nového Tourana a po jeho shlédnutí v říjnu v autosalónu jsem své záměry přehodnotil a v listopadu si ho za cca 600 000 Kč objednal a vůbec toho nelituji. Velikostně menší auto oproti Sharanovi, ale to co od něho požaduji Touran taky splňuje
Přecházím z Fabie Combi (2002- 1.4 MPi), služební auta různé škodovky a dovolené u moře poslední dva roky s půjčeným Yettim 2.0 TDi od otce. S Fabií jsem si už netroufal.
Chtěl jsem rodinné auto a to Touran přesně splňuje. Oceňuji především komfort a variabilitu prostoru a sedaček (posuny, jednoduché sklápění), kdy se mi do auta bez problému vejdou při sklopení jednoho bočního sedadla a odmontovaní předních kol dvě horská kola. Perfektní je i rovná ložná plocha, kdy se dá vytvořit téměř manželská postel. Už to mám i vyzkoušené na dálničním odpočívadle jsme se tak s manželkou na karimatkách překvapivě dobře vyspali.
Co se týká motoru a jeho výkonu, tak je pro mé potřeby a můj jízdní styl absolutně dostačující (z Fabie je to velký skok :-)). Jezdím podobným stylem jako tady Pandy (klid, rozvaha, plynulost, předvídavost, dodržování rychlostních limitů…), naučil jsem se hodně využívat tempomat, zvláště při dálničních jízdách je to pohodlné.
Mám najeto 12 tis. km a dlouhodobá spotřeba byla prvních 6 tis. Km 5,7 l, pak se vynuloval počítač a druhých 6 tis. Km. 5,8 z toho už něco bylo na zimních pneumatikách. Toto jsou hodnoty, které jsem nečekal, zvláště když na Sprintmonitoru jsou udávány od majitelů Tourana vyšší hodnoty od cca 6,5 l. Pak se tam zaregistroval Pandy s obdobnou spotřebou jako já, což mě potěšilo.
Je pravda, že cca 5 500 Km byly dovolenkové jízdy (2x moře Itálie a Chorvatsko a jednou turistika v Dolomitech). Co mě potěšilo, že jízda s plně naloženým autem výrazně spotřebu nezvyšuje.
Dovolená v Chorvatsku v šesti (2 děti, manželka a prarodiče, plný zbytek kufru a box na střeše) za 5,8 je pořád velmi dobrá spotřeba. Je fakt, že s ohledem na střešní box tak, kde byla 130 , jsem dával z opatrnosti na tempomatu cca 123 – 125 km. Před tím Itálii ve čtyřech za 5,5.
Ve městě už je to samozřejmě někde jinde. Ráno studený motor, 1,5 km do práce za 8 hod. děti do kroužků a jsem hned na desítce, ale cesty na víkend k rodičům manželky z Vysočiny na Moravu do Uherského Hradiště (cca 130 km) při pátečním odpoledním provozu a několika popojetí na semaforech v Brně dávám za 4,5 – 4,7l zpět pak za 5,0-5,3l), což jsou obdobné hodnoty jako, když jsem měl na tuto trasu půjčeného Yettiho 2,0 TDi.
Doufám, že mi kladné hodnocení a dojem z auta vydrží i v dalších letech a že s rodinou a Touranem najedeme ještě hodně spokojených kilometrů. :-) :-) :-)