Zajetí auta (motoru) životnost DPF v zásadě neovlivní. DPF totiž pracuje v poměrně krátkých cyklech, kdy se postupně zanáší a v momentě, kdy jeho zanesení dosáhne jisté míry (ta je vyhodnocena rozdílem hodnot tlaků před a za filtrem, nebo po uplynutí určitého počtu motohodin), spustí se automatická regenerace (vypalování). V ideálním případě musí tato proběhnout až do konce, protože je-li regenerace několikrát přerušena, vytvoří se v DPF jisté množství usazených částic, které se nevypálí. Dosáhne-li toto množství kritické meze, přejde motor do nouzového režimu a je nutné u filtru vyvolat regeneraci servisní. Tato probíhá při vyšších teplotách a spálí se při ní „ty odolnější“ usazené částice. Jednou ale přijde den, kdy toto nebude stačit a filtr se musí vyčistit „hrubou silou“ (viz článek), nebo vyměnit za nový. No a na tento čas nemá vliv zajetí, ale právě celá ta řada opakujících se regenerací. Zkrátka: čím častěji jsou krátké pojížďky prokládány delšími cestami za podmínek pro regeneraci DPF přívětivých, tím lépe. Osobně mě štve, že v osobních autech není kontrolka, která by o probíhající regeneraci alespoň informovala.