ale však jo. Jenže u té 1.6 GDI budeš jezdit za tu stejnou spotřebu v podstatě pořád, zatímco pokud tu 1.2 TSI začneš honit, tak spotřeba půjde do kopru. Ano, uznávám ale, že 1.2 TSI naopak při běžném stylu jízdy honit nebudeš potřebovat.
Zcela souhlasím, že cca do 100 kmh je 1.2 TSI uživatelsky lepší (=příjemnější) a 1.6 GDI začne mít převahu až na dálnici.
Jenže to má právě i tu druhou stránku mince. 1.6 GDI bude jen jezdit a jezdit a jezdit. U 1.2 TSI na turbo zkrátka dojde, dřív či později. Jiné problémy už vychytaly, takže podložky pod turbo, benzin v oleji, přeskakující rozvody, špatný napínák, už snad nehrozí.
Jen jsem tím chtěl říct, že srovnání s 1.4 gamma není zrovna férové, protože mají nové kappa. Jo a 1.2 TSI v aktuální podobě považuji za velmi vydařený motor. Předešlá 1.2 TSI byla taky skvělá, ale jen uživatelsky. Z hlediska spolehlivosti je to hodně složitá kapitola.