parádní práce...
Já teda četl jenom tu část o motoru (celá recenze je fakt moc dlouhá, ale pro někoho, kdo o Fabce uvažuje, bude určitě užitečná) a musím jen chválit... konečně někdo, kdo dokáže chování motoru pořádně popsat, porovnat s podobnými motory a podložit číselnými údaji, navíc i vlastnoručně naměřenými! Mé číselchtivé já zaplesalo. ;-)
Kéž by bylo víc takových na auto.cz...
Musím říct, že jsi hezky vystihl ten popis ploché výkonové křivky při vysokých otáčkách - je to sice velmi efektivní ale ne efektní. Nářky některých "atmomilců" nad ústupem atmosférických motorů s výkonovou špičkou pramení zřejmě právě s toho pocitu nedostatku efektnosti, přestože turbomotor je zde efektivnější. A cítím to s tou efektností stejně - přestože u mojí 1.8 už krouťák a zrychlení po překročení 6000 ot. trochu klesá, auto subjektivně táhne víc a víc - vysoká rychlost jízdy ten pocit zátahu zřejmě klamně umocňuje, přestože už intenzita zrychlení trochu klesá.
Jinak srovnání spotřeb o generaci starších atmosférických motorů beru skutečně jen jako ukázku mezigeneračního posunu... ono už dnes v kategorii atmosférických motorů (použitých v autech podobné kategorie) není moc s čím srovnávat… Pokud jde o soudobé motory, napadl mě trochu výkonnější skyactiv-G 2.0 88 kW, který má dle Spritmonitoru spotřebu o necelého 0.5 l větší (avšak Mazda 3 je zřejmě těžší auto než Fabka)… a nebo naopak dynamicky o něco slabší Honda Jazz 1.3 75 kW, která je dle spritmonitoru zase o necelého 0.5 l/100 km úspornější než Fabia.
Fyzika je prostě fyzika... myslím, že za rozpohybování auta musíme platit podobně, ať už máme turbomotor či atmosféru.
Tak hlavně hodně pohodových km za volantem, nejen ve Fabii!