Ale já přece nesrovnával E46 s X1 nebo jinými mnou neoblíbenými modely BMW. Jen jsem chtěl dát najevo ten rozdíl mezi klukem, fandou, který si díky omezeným financím hýčká třeba E46 328i a nějakým zazobancem, který si koupí X6 v BMW Performance paketu a považuje se za fandu BMW a myslí jaký to není petrolhead... A pak ten kluk je ještě nařčen z toho, že si na něco hraje nebo je to kšiltovkář, feták, machýrek nebo snad romský občan. I blbci mají stará BMW, ale rozhodně to nelze zobecnovat, stejně jako nejdou zobecnovat kupci nových BMW, ale já ten pocit z mnoha lidí mám. Nesrovnávám E46 vs. F30, do toho se pouštět nechci. F30 se mi nelíbí designově a nelíbí se mi motorová paleta, ale těžko za to kritizovat BMW, když je v obou těch oblastech hodně omezováno regulemi a trendy. 340i je samozřejmě jinde než tehdejší vrcholy 328i nebo 330i, F30 340i by si namazalo na chleba minimálně v přímce i E46 M3, ale o tom to není. To je vývoj. Nutně to ale neznamená, že je 340i zábavnější než třeba 328i, ale to už je jiná diskuze.
Tvoje tvrzení o větším počtu srdcařských aut dle mého není fér ani pravda. 1er a 2er neexistovala, M3 a M4 jsou ty stejné auta, takže navíc je leda M6, ale za jejího předchůdce lze považovat 8er. V devadesátkách BMW dělalo M3, M5, Z3 M, které je dle mnohých asi nejvíc surové sportovní BMW vůbec a malosériové Z8. To dle mě vyjde nastejno.
Kritika BMW určitě je na místě, 2 Active Tourer je model, který vzniknout neměl. Zvlást v době, kdy jsou MPV na ústupu to ani nelze obhájit teorií o tom, že tohle auto vydělá na eMkové modely. Neznám prodejní čísla 2 AT a nechcou se mi hledat, ale to auto je ostuda. Ostuda je celá koncepce jedničky s předním pohonem. Nedává to logiku, BMW se hrne do segmentu malých vozů, ale samotné Mini se pořád zvětšuje, takže se budou kanibalizovat. Řada modelů X je pak vyloženě honění se za prachama, dobře taková je dnes doba, ale proč nejsou vidět výsledky? Kdyby byly X obludy daní za něco podobného jako je Audi R8, tak to každý zkousne, ale BMW přijde s i8, což je... rozhodně ne sportovní auto tohoto ani dalšího "století" nebo jak to říci.