Jenže na velikosti záleží. Německo je bohatá země a financuje dost toho bordelu v Bruselu. A ten, kdo platí má slovo. Sice frantící se snaží vliv Německa vyrovnat, ale...
Ano němci mohou navrhovat a mít vizi, nicméně finálně směrnice schvaluje Parlamanet a Rada. Dá se tam dost prolobovat.
Ad nafta v osobáku: je to humus, technicky složitý spalování a čistění emisí, je to drahý, ale benzín na tom není o moc lépe. Ač nechemik, informacím o tom, že moderní přímovstřik je podobný sazomet jako nafta, věřím. Pořád se jedná o spalování fosilních paliv - uhlík, dusík, síra a další.
Nicméně, kdo pamatuje trabi, wartasy, žiguli a š120 tak ví, že dnes máme vzduch mnohem čistší díky katalyzátorům a bezolovnatým benzínům. Až mi bude slunce nabíjet wagen, bude to čistá práce, ale to je běh na dlouhou trať.