< původní příspěvek < Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokud totiž ztratí příď na vodě přilnavost, výsledkem je nedotáčivý smyk, který je pro většinu řidičů snazší vyřešit.
123: podle mě mícháš hrušky s jabkama. Vůbec nerozlišuješ směr působících sil. U nedotáčivého smyku se jedná o limitní zatížení silou v příčném směru a dodatečným zatížením hnací silou v podélném směru adhezi kola určitě nezvýšíš ale naopak ji ještě výrazně snížíš.
Prakticky vzato nejlepší příčnou adhezi bude mít volně se odvalující kolo které se mírně smýká (o těch pár %) v příčném směru. A jakákoliv dodatečná síla v podélném směru jeho skluz už jen zvýší.
Tedy pokud bude FWD v zatáčce nedotáčivé i během jízdy s vyšláplou spojkou, jakýmkoliv pokusem o akceleraci nebo brzdění nedotáčivost ještě zvýšíš.