první neduhy po 30 tisících Kia Rio
Po třiceti tisících kilometrech začalo klepat pravé přední kolo. Jsem v seniorském věku, můj sluch to nezaznamenal, ale upozornil mne na to syn: „Chce to nechat vyměnit čep řízení…“ Jeho odhad potvrdilo až zvednuté auto, kolo se mírně kývalo do stran, ve vodorovném směru. Hmm… mám vrozenou nedůvěru k autoservisům, některé z nich ještě věrně kopírují styl práce hlubokého socialismu. Mohl bych vyprávět. Co naplat, nakonec jsem auto odevzdal do jejich rukou. Asi po půlhodině na dílně (už jsem byl na cestě domů veřejnou dopravou) mi zavolal technik z autorizovaného servisu Kia, že oprava nebude tentýž den, je nákladnější: „Musíme vyměnit celé servořízení,… včetně kuláků atd… mohu-li auto nechat na dílně tak dva dny.“ Nakonec z toho byly 4 dny. Opravu plně pokryla záruka. Přesto ve mě zůstala stopa nedůvěry: výměna řízení po 30 tisících…? Současně s řízením jsem reklamoval podezřelé chování spojky. Když je spojka v záběru, při rozjíždění, či při couvání, je výrazně slyšet houkání či kvílení. Samozřejmě velmi krátce, jen když je v záběru a také ne pokaždé se tato situace opakuje (někdy se projevuje normálně). Autorizovaný servis to zatím jaksi přešel, vyjádřil podezření, že to může být „v převodovce“, pokud budu moci odstavit auto na delší dobu (tak na měsíc…), ať ho přivezu… Zkušenost mi říká, že na internetu najdeš všechno: pár názorů jsem tam skutečně objevil: Problém existuje, servisy Kia o tom vědí. Řeší to výměnou lamely na spojce. Milí majitelé Kia Rio, pokud máte podobné zkušenosti, budu rád, když ztratíte pár minut a pošlete mi svůj názor. Děkuji za váš čas.