< původní příspěvek < Re: Re: Re: Ještě poznámka k vrstvené směsi u benzíňáků
Já rozumím, že ideální kinematika náprav a geometrie je taková, aby pokud možno za všech okolností zajišťovala, aby kolo bylo v kontaktu s vozovkou ve správném úhlu. Jenže.
1. z fotky nejde dobře poznat, zda-li se při/těsně před manévrem brzdilo, auto najelo na rygol, řidič vyváděl psí kusy. Mám krásnou fotku bývalého auta, které je zachyceno těsně po skandinávci přes obrubník a vypadá v té zatáčce jako Stephen Hawking... přitom mělo podvozek výborný.
2. silnější stabíky či krátký zdvih tlumičů u sportovních verzí logicky vede k větší ochotě kola v křivých zatáčkách putovat do vzduchu. A snad se nebudeme přít, že Clio RS, které s primitivní vlečkou vzadu rádo zvedá zadní vnitřní kolo, je podvozkově mnohem rychlejší a schopnější, než třeba Tipo s chodem tlumičů dlouhým jako 14 dní, díky kterému možná bude mít všechna kola v kontaktu s asfaltem, ale žádné zázraky od něj čekat nelze.