< původní příspěvek < Re: Re: Re: divné prevodové pomery Civic 1,8 vtec
U mě to bylo na neplacené dálnici při tachometrových 130 km/h opravdu těsně pod 3400 ot. I kdyby zde byla chyba např. 5 km/h oproti rychlosti měřené přes GPS, tak to udělá rozdíl jen cca 125 ot./min. Na 3500 ot. by to tedy někomu s GPS mohlo vyjít, 3600 ot. už se mi opravdu nezdá.
Leda že... ještě by to mohl ovlivnit skutečný průměr kol či spíš pneumatik - sám jsem si všiml, že když jsem přezul z postarších zimních na letní (obojí 16 palců), tak v táhlém kopci, kde to na šestku na zimních ještě zrychlovalo pod plným plynem, tak na letních (plně nahuštěných) to jen drží rychlost za stejných podmínek. Při příštím přezouvání to musím přímo porovnat a přeměřit, ale mám podezření, že ty letní mají trochu větší průměr. Což o to, poměr tachometru a otáčkoměru zůstává stejný, ale pokud někdo měří 130 km/h na GPS a má při tom o chlup menší průměr kol, tak mu otáčkoměr ukáže o chlup vyšší otáčky (než mě na těch kolech s věším průměrem). Možná se ty dva vlivy (tachometrová odchyklka vs. GPS a rozdíl v průměru kol) někomu sečetly a má pak o 200 ot. víc než třeba já při domněle stejných 130 km/h.
Jinak, o nějakých rozdílech v převodovce dost pochybuju.