Tož dík za poklonu, i jsem si říkal, že právě Tebe to asi taky zaujme.
Převodové poměry, které uvádíš, jsem použil i ve svých grafech. Nevím ale, jestli je správně ten celkový převodový poměr. Já ho vůbec nepoužíval a přepočítal to podle maximálních rychlostí, uváděných na těchto stránkách (po kliknutí dole na „Continue to detailed spec and photos“):
[odkaz]Bral jsem to tak, že uvedená maximální rychlost na daný převod odpovídá vždy 6700 ot. , což by měl být omezovač (to jsem zatím nevyzkoušel, zda v praxi sedí). A křivky v pilovém diagramu jsou pak nainterpolované právě na toto rozmezí otáček a rychlostí.
V praxi ale pozoruju drobné odchylky – např. na čtyřku při 50 km/h by měl motor točit cca 1800 ot., já mám na otáčkoměru ale 1900 otáček. Na trojku taky točím o chloupek (cca o 50 ot./ min) víc, než by odpovídalo výpočtům. Ale třeba pětka a šestka se dokonale shoduje s těmi grafy. Nevím čím to… rychloměr i otáčkoměr v dnešní době určitě fungují na číslicovém principu s nějakým čítačem, takže odchylkami přístrojů by to být nemělo.