Já teda měřím léta hladinu oleje při studeném motoru a ještě jsem se nikdy jsem neprohloupil ono taky záleží na daném motoru a autě.
U mě docela jednoduchý mě to funguje tak že když za studena je oleje méně tak po jízdě je ho ještě méně tím pádem je potřeba dolít když je na max tak ukazuje max za studena i po jízdě.
Prostě záleží na autě už dle manuálu je to u každého jinak někde se píše minuta po vypnutí motoru někde 10 jde o to aby olej sedl a to záleží na oleji a daném motoru.
Jak jsem psal mě ta ryska ukazuje stejnou hodnotu za studena i třeba 20 minut po vypnutí motoru pokud je oleje dost.
Ted jsem za studena na max po 30 Km jsem o 1-2 mm méně a po 20 minutách opět na max.pokud mám za studena oleje méně tak po zahřátí ukazuje logicky ještě méně jelikož si olej nesedl a po těch 20-30 minutách opět stejný stav jako za studena takže v mém případě studený nebo teplý olej nedělá na rysce až tak velký rozdíl jde prostě o typ motoru oleje atd.