LPG
Mám dotaz ohledně LPG. Jaké je soužití s touto nepříliš silnou motorizací předělanou na plyn?
Znám tento motor z Clia II a Kangoo I, není to vyloženě špatný motor, pokud se k němu člověk chová slušně a dopřává mu pravidelný servis. Zajímá mě, jak si tento motor rozumí s plynem, jestli se zhoršila akcelerace a jaký má motor spotřebu, na kolik tebe (resp. tchýni) vyjde 1 km jízdy.
Docela mě to zajímá, u Sandera mě láká výborný poměr cena/užitná hodnota, v případě přestavby Sandera Arctica 1,2 16v na LPG pak ještě více. Auto tak vyjde na 220 tisíc + 30 tisíc za LPG ,takže za 250 tisíc dostanu dobře vybavené a na svou třídu prostorné auto, které bude jezdit za minimální náklady. Otázka je, na kolik vyjde servis LPG systému. A také mě zajímá záruka na plynový systém a jestli přestavbou není ovlivněna záruka na celé auto.
Docela mě to zajímá, zaujal mě totiž článek na internetu s úspornými auty a překvapilo mě, za jak málo dokáží jezdit dnešní auta na LPG. Pokud bych totiž jezdil i do práce svým vozem a bylo by na LPG, tak bych docela ušetřil, platím totiž 2 Kč/km za jízdu do práce služebním Kangoo (viz recenze). Najezdím totiž jenom do práce skoro 20 tisíc km za rok. A komfort jízdy bude určitě lepší než v Kangoo a minimálně na stejné úrovni jako v mém soukromém Cliu II z roku 2002.
A teď se dívám do ceníku, Dacia oficiálně nabízí 0,9 TCe LPG za 260 tisíc, to je přestavba přímo z výroby? Víš o tom něco?