Zdravim a dekuji za prispevek.
Uvedene body by jiste staly za detailnejsi analyzu a to zejmena z pohledu jejich principialnich duvodu, cetnosti a financni narocnosti. Zde zatim kratka analyza a zjednodusene doporuceni:
Vytahovani rozvodovych retezu - minimalne v Nemecku VW resi minimalne 50% kulanci. Viz.
[odkaz]Souhlasim s postupem uvedenym na blogu D-FENS "Dožadujte se řešení v rámci kulance, protože chyba byla v motoru přítomna už v okamžiku prodeje. Zákazník bude určitě nadále platit úkony, které by se prováděly v rámci nejbližší inspekce (výměna oleje), ale samotnou výměnu řetězu a souvisejícího hardware ne, a to ani materiál, ani práci." Viz
[odkaz] Pokud mate zkusennosti s prubehem kulance, uznanou casti a celkovou cenou za vymenu, budu jen rad, pokud se podelite v diskuzi.
Z clanku o tom samem motoru v VW Tiguan na auto.cz:
"Samotný výrobce přesto po čase uznal své pochybení a v roce 2012 změnil nejen konstrukci řetězu, nýbrž i napínáku. Ten do té doby neměl mechanické zarážky, které po vypnutí motoru a tedy poklesu tlaku oleje v napínáku udržují řetěz napnutý. Vinou toho docházelo zejména po delším odstavení vozu k povolení napnutí řetězu.
„V každém případě doporučuji nechat vyměnit u 1.4 TSI rozvody po ujetí 60.000 až 80.000 km,“ říká Petřík. Kdy přesně, ale záleží i na názoru zkušeného mechanika, jehož cvičené ucho dokáže odhalit blížící se katastrofu. Na kolik výměna rozvodů vyjde? Přibližně na 8.000 až 10.000 korun. Pokud rozvody selžou, bude účet za opravu několikanásobně vyšší
Více na [odkaz]
Co se tyce ventilu, jak je uz popsano v recenzi, puvodcem nefunkcnosti ventilu muze casto byt jen 'banalita' typu nefunkcni tesnici gumicka uvnitr ventilu. Zde dava smysl snazit se najit pricinu a ne bezhlave menit ventily i s lahvemi, jak se deje dle nemeckeho fora erdgasfahrer-forum.de.
Potencialne nejdrazsi muze byt vymena tlakovych nadob, pokud je nahloda koroze. Zde se cena za jednu muze byt 10 - 20 tisic Kc podle velikosti. Nicmene tomu se da velmi snadno predchazet: Zcela jasnym doporucenim je auto s narezlymi tlakovymi nekupovat, nebo pozadovat jejich vymenu pred koupi. Tez se jiste vyplati tlakove nadoby preventivne zajistit proti korozi - napr. natrenim dalsi ochranou vrstvou a pridanim mekkeho mezikusu mezi objimky a lahve jako napriklad tady
[odkaz] Tato opatreni v radech nekolik stovek ci tisicikorun se jiste vyplati. Pokud mate s relavantni zkusennosti, prosim podelte se s ostanimi v diskuzi.
Resume:
Pri koupi tohoto ojeteho Passatu na zemni plyn dava smysl proverit:
* stav (a stari) tlakovych nadob a ventilu
* zda-li jiz byl vemenen rozvodovy retez
Po koupi
* zvazte preventivni opatreni vedouci k vyraznemu prodlouzeni zivotnosti tlakovych nadob.
* zvazte preventivni vymenu rozvodoveho retezu pokud jeste nebyl menen.
Pokud mate dalsi podnety, doporuceni ci zkusennosti, podelte se o ne prosim. Pomuzete ostatnim a mozna i sobe.