Benzín
Ahoj, pěkné auto a pěkná recenze. Jen si dovolím poskytnout jiný pohled na motor. Sám mám 2,5 benzín a v jeden den jsem měl možnost si ho přímo srovnat s 2,2 dieselem (175), když jsem ho měl zapůjčený kvůli domontáži výfuku Sebring na moje auto. Obě dvě auta v automatu, takže přímé srovnání. Benzín je ve většině režimů rychlejší. Objektivně potvrzeno měřením zrychlení v různých rychlostech, například na dálnici z 110 do 140 km/h.
Pro tvůj nepříznivý dojem z benzínu mě napadá pár možností. Zkoušel jsi ho ve sportovním módu? Zkoušel jsi plný kick-down přes tu zarážku nad podlahou?
Osobně se mi benzín 2,5 líbí víc z několika důvodů: pořád je o dost kultivovanější, hlavně v nižších otáčkách je rozdíl slyšet a cítit, razantnější odpichy z místa, žádná prodleva turba, je rychlejší než diesel hlavně ve vyšších rychlostech, hezkej zvuk, zvlášť s příplatkovým Sebringem.
Diesel mi přišel celkově mdlej na to, jaký má motor parametry, imho za to mohla absence sportovního režimu, který u benzínu hodně zostří reakce na plyn. Když dám kick-down u benzínu, motor vyskočí nad 4 tisíce otáček a mám před sebou 2 tisíce otáček zatáhu, kterej mě tlačí do sedačky. Kick-down u dieselu vytočí motor nad 4 tisíce, přičemž zbývá 1 tisíc otáček, kde už se motor necítí nejlépe. Navíc i přes dvě turba je tam drobná prodleva.
Tím nechci nijak hanit diesel, všechny moje předchozí auta byly diesely, tohle je první benzín. Hodně to asi záleží na oblíbeném stylu jízdy, mě vyhovuje kombinace relativně silné benzínové atmosféry s dobrým automatem, můžu jet na pohodu, nebo to točit a trochu si "zasportovat" za příjemné zvukové kulisy. Diesel se podle mě klasicky nejlíp cítil mezi 2 a 3 tisíci ot./min., kde využíváš ten krouťák, je to typicky dieselový styl jízdy. Pokud chceš po něm víc, umí to, ale benzín umí víc. Ten 2.2 diesel je určitě povedený motor, o tom žádná, je to o osobním vkusu.