< původní příspěvek < Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... pri podrazovani dava presne meziplyny :-)))
no to mam z toho stejny pocit i ja :-). vzdyt uz jsem tu psal, ze pred pustenim spojky uz pridavam plyn, abych srovnal otacky a muzu spojku pustit rychle(= pridavam plyn stejne jako kdyz se chci rozjet), kdyz zrovna brzdim, tak v prubehu brzdeni muzu pomalu pustit spojku, to take nic nezdrzuj (vzdyt brzdim ;-) ) ono je to vsechno ale uplne jedno, moje pocatecni pozastaveni vyplyva z toho, ze pojem meziplyn jsem znal jen jako ten puvodni, z dob vejtrasek, apod., ktery proste v zadnem pripade neni reprodukovatelny prevodovkou dsg. pak je tady spousta exotickych nazoru (uznej sam), ze bez meziplynu (jakehosi falesneho) tady nekteri blokuji kola nebo nedokazou zaradit nizsi kvalt vubec (krom tocloveka s rozsypanym synchronem) to jsou preci take zvasty, drtiva vetsina motoristu pojem meziplyn nezna ani tak jako ja, na silnici presto jezdi zcela bez problemu a zadna kola pri razeni neblokuji. kdyz uz tu nekdo (napriklad ty) spravne popisuje principy meziplynu (praveho nebo falesneho - at se tedy vyjadruji vasi terminologii), tak ruku na srdce, ten pravy nelze smysluplne (= s prokazatelnou casouvou vyhodou) delat v kazdem aute (diesely jsou podle me eliminovany prakticky vsechny) a jeste k tomu potrebujes mit vhodne umistene pedaly (uvadim i konkretni duvody tohot vseho - a nejsou to teoreticke kecy). Ten falesny je pak ve finale principialne totozny s tim, co popisuju a bezne delam (srovnani otacek motor - kola pred prispojkovanim) ve skutecnosti porad nechapu, v cem je spor.
jenom jeste pro poradek - vcera jsem jen tak cestou z kramu jezdil s autem a s vyslaplou spojkou jsem tam v ruznych rychlostech sazel nizsi kvalty (delsi dobu jsem mel vyslapnuto, hadam hridel se zatim dotocila, pak jsem tam flaknul treba dvojku, ktera je v padestce v tiguanu 2,0 tdivytocena uz docela rozumne) a snazil se pocitit byt sebemensi trhnuti dane pripojenim stojici hridel prevodovky k jedoucimu autu - az pri jednicce (v umerne nizsich rychlostech) se mi zdalo, ze snad i nejake drobne cuknuti citim, jinak bohuzel vubec nic. proste relativne lehka nebrde a hridel se s pistovym motorem neda srovnavat. a tady nerikam, ze tam zadne cuknuti neni, v principu je, ale to se tyka vsech (koncernovyhc) prevodovek dsg bez rozdilu, aniz by to komukoliv z mistnich "sportaku" vadilo. nebo je to jinak?
mam jeste v planu vypujcit od bratra 1,4 tsi a zkusit si s tim reakce motoru na plyn. u 2,0 tdi je to pomale, jestli meziplyny umis, zkus si nekdy tento motor a dej vedet k cemu jsi dospel.
pak mam jeste od jara domluvenou zkousku 1,4 tsi act az to bude mit mistni dealer - prave na popud tech technickych polopravd z clanku od vaculika (sm). zase koukni na to kriticky - pise tam o tom, ze motor obcas jede na dva valce, obcas na ctyri, ma mdle a ruzne reakce podle toho v jakem je rezimu, ale hned druhym dechem tam mluvi o "presnem meziplynu" nezda se ti, ze si tim trochu protireci?