Zdravím všechny,
Moc pěkná recenze, díky. Možná se rozepíšu trochu z větší šíře, tak snad nebude vadit ... Jsem velký fanda Citroenů, měl jsem poměrně dost modelů, nyní máme v rodine 2 Xantie a já mám C5 /všechny pořízené jako ojetiny/. Ty Xantie v roce 2001 vybavené s HDi motorem stály kolem 700 tis, C5 exclusive v roce 2005 více než milion. Poslední Xantii jsme koupili nedávno, s HDi, pravidelně servisovaná, jen trochu potlučená po kroupech za 15 tis >:-[] Na jediného Citroena nemohu říci špatné slovo, možná taky, že jsem nevzal první ojetinu, co jsem viděl v ČR, ale raději si pro auto zajel vedle do SRN. S C5 jezdím poměrně zřídka, jen delší trasy, takže za 10 let moc najeto nemá. Další malé auto nejmenované značky používám do města a 50km denně do práce. To bych chtěl nyní vyměnit, neboť s tím jsem opravdu jaksi šlápl vedle. A to už za nové vzhledem k blížícímu se předdůchodovému věku :-( . Jsem zvyklý na diesly již 25 let, i když dnes už je to velké dilema, přesto bych chtěl opět diesla. Prostě jedu v 1,6 benzínu a 1,6 naftě se stejným výkonem a s tím benzínem si pocitově nesjedu, nemám rád nějaké vytáčení nad 5tis a stále se divím, kdeže ty kW ten benzín má :-) Jako nový majitel z této recenze jsem toho hodně přečetl, porovnal parametry, zkušenosti a byl se na leccos podívat. Samozřejmě i cena má svoji váhu. Pokud naftu, jednoznačně mi vychází jako motor number one nový 1,6 BlueHdi 100 od PSA, s použitím SCR katalyzátoru nedušený emisemi a jedničkovou spotřebou. Nevím, zda volba P301 nebo C-Elysee je velkostí pro jednoho člověka na příměstké dojíždění to pravé, nicméně s tímto motorem v nejvyšší výbavě Allure/Exclusive (přeci jen jsem na nějakou výbavu za ty leta zvyklý) mi cena stále vychází rozumně a auto má vše, co člověk potřebuje nebo užije. Jízdní vlastnosti až tak neřeším, spíše dám přednost komfortu. Samozřejmě vím, jak auto vypadá, levné materiály, možná by mne nejvíce vadilo minimum odhlučnění, nicméně auto se prezetuje jako jednoduché, stavěné na výdrž. Spotřeby se dost blíží papírovým hodnotám, díly a servis také nejsou závratné s porovnáním třeba korejské produkce. Bohužel prodejce Citroena se choval obecně nevstřícně na rozdíl od prodejce Peugeotu - nakonec je to jedno, obě auta jsou poměrně identická. Další varianta s tímto motorem je P208 za trochu větší obnos, velikostí určitě vyhovuje, materiály a zpracování je na lepší úrovni. Tak jsem fakt na vážkách, pro co se rozhodnout, zda opustit zavedené klišé, přesedlat do levnější ho benzínu ... Máte nějaký názor, radu ??