< původní příspěvek < Re: užitečnost garančních prohlídek- váš názor
Systém garančních prohlídek je samozřejmě nastaven tak, aby se prodejci zahojili na případných slevách při prodeji auta. Typicky jsem si třeba všiml, že olej, který dodávají je x-násobně předražený. Nemluvě o tom, že výměna oleje a filtru jde udělat i doma v garáži (a možná i pečlivěji).
Lepší je obvolat více KIA servisů a poptat se, případně rovnou zkusit (typicky mimo Prahu a v Praze se ceny mohou lišit). Problém s KIA je v tom, že není tolik rozšířená jako třeba Škodovka, čímž pádem tam není taková konkurence a je to skoro prašť jako uhoď.
Z hlediska zákonné lhůty (tj. 2 roky) lze pak na základě blokové výjimky EU využívat pro garanční servis i neautorizovaná pracoviště, pokud dodrží sled předepsaných úkonů výrobcem (typicky vymění olej a filtr při předepsaných km). Prodloužená záruka je ovšem něco jiného a tak nezbývá (pokud ji člověk chce mít) zatnout zuby a chodit do autorizovaných servisů KIA.