K čemu je tedy nafta v autobusech MHD >:D ?
Dieselu přeci provoz ve městě nedělá žádný problém, diesel nesnáší krátké trasy, ale mezi těmito pojmy není rovnítko. Rozhodně mu nevadí trasy o délce alespoň 20 km ve městě, ale stejně tak mu rozhodně nedělá dobře přejezd ráno 4 km z jedné vesnice do druhé a odpoledne zpátky.
Kromě toho - nákup firemních aut se řídí určitými pravidly, do nichž nemají zaměstnanci moc co mluvit - a tak je to taky v pořádku, nejsou to jejich peníze. Dnes s tím autem nějak jezdím já, zítra tu sedět nemusím a autem bude jezdit někdo jiný v úplně odlišném charakteru provozu.
Kromě toho je tu prostě ekonomická stránka věci. Jestliže auto půjde po třech letech do světa s cca 60.000 km bude jeho zůstatková hodnota u dieselu zhruba o 70.000,-- Kč vyšší než by tomu bylo u benzínu. Rozdíl v pořizovací ceně cca 45.000,-- se tak dostává do úplně jiného světla.
Benzín má smysl u nájezdů do 10.000 km při provozování alespoň 7 let, tam už se rozdíl v prodejní ceně ojetiny s rozdílem v pořizovací ceně nového vozu srovná či dokonce překlopí na druhou stranu. Budeme-li brát v potaz stejné výbavy a motory 1,6 GDi vs. 1,7 CRDi.