1,2 TCe má 97 kW , což je více než 1,4 TCe, i s delšími převody nebude v dálničních rychlostech problém držet 130 bez podřazování a když už bude opravdu strmé stoupání někde jinde, tak jedno podřazení mi příjde příjemnější než třeba 12 hodin k moři poslouchat zbytečně vytočený motor. Ty krátké převody jsou opravdu velkou slabinou tohodle motoru a osobně bych kvůli tomu rozhodně po osobním vyzkoušení dal přednost 1,2 TCe. Ale je pravda, že i k 1,4 TCe dávali delší převodovku, ale v kterých modelech, to nevím, na renault foru se to někde probíralo.
Nemluvě o tom, že i konstrukční základ 1,2 TCe dává předpoklad větší úspornosti, hlavně při zatížení. Nepřímovstřikový turbobenzín se umí krásně rozjet, ale taky pěkně rozpapat...
Nicméně 1,4 TCe se ve své době podařil a má i své výhody. Například docela příjemný charakter, jezdí se s ním příjemně, zvuk je sice trošku výraznější, ale zase se docela příjemně poslouchá a taky není to přímovstřikový benzín, takže by měl zvládat i dlouhodobé popojížděčky po městě, 1,2 TCe a jemu podobní se bez občasného průletu po dálnici zakarbonizují rychleji. No a jeden velikánský plus je možnost jednoduché přestavby 1,4 TCe (a taky 1,6 16V) na LPG.
Každopádně ale je 1,2 TCe tišší, kultivovanější, úspornější a stejně výkonná. ;-) Zkoušel jsem oba ;-)