Nevim, uvazoval jsem nad jeji koupi, ale bylo to pro mne obrovske zklamani, castecne prave proto jak se nad tim kazdy rozplyva, ale v praxi mi to prislo jako vyslovene prumerne auto. Z meho pohledu se Mazda 6 nechyta ani na stareho Passata natoz na noveho. Teoreticky je tam vsechno, ale prakticky tam vzdy neco chybi k dokonalosti nemecke konkurence.
Namatkou: motor 2.5 proste nejede, protoze z benzinoveho ctyrvalce zazraky dynamiky proste nevymackate, jako pro klidneho ridice asi dobry, ale jako top motorace nepresvedcive proti Passatu s jeho 200kW 3.6 az trapne. Sedacky bez prodluzovani sedaku, tvrde, bez vetsiho bocniho vedeni, bederni operka jen podelne ne vyskove posunovatelna. Ventilace neni ani v nejvyssi vybave. Sedacky nemaji pamet u spolujezdce (to je ovsem dost casta chyba ve stredni tride).
Titerna obrazovka navigace, opravdu dost pomala, soundsystem Bose potvrzuje opet fakt, ze Bose nalepi svoji nalepku na cokoliv. Hraje to asi tak jako Soundsystem v Superbu, na Dynaudio z Passatu se nechyta ani v kreci.
Adaptivni tempomat neumi popojizdet v kolone, coz uz je dnes celkem standard, nefunguje totiz pod tricet kilometru v hodine, auto nema nouzove zastaveni, kufr jak je u Mazdy tradicni nelze otevrit zevnitr auta (stejna chyba jako v Mazde co jsem mel pred vice nez deseti lety).
Jizdni projev nepresvedcivy. Auto je klasickym snem kazdeho automobiloveho novinare, protoze citite kazdy kaminek, takze se citite jak v motokare tedy pomineme-li dost vysoky posez. Jenze na rodinne jezdeni hrozne tvrde a to jsem testoval na 17" zimacich, na 19" letnich to ani nechci zazit. Auto je velmi hlucne uz pri beznych dalnicnich rychlostech, coz je na takove auto docela ostuda. Napriklad na dalnicni jezdeni mi prisel mnohem lepsi i nikterak opevovany Peugeot 508 GT s jeho nadherne tichym, vyborne tahnouci 2.2 ve vyborne odhlucnenem aute.
Kdyz budu chtit rezat zatacky na okrskach, tak bych si mozna sestku koupil, ale na dalnice (coz je vetsinove vyuziti techto aut) je na trhu spousta lepsich aut za podobne nebo i mensi penize.