To my, když jsme se byli projet, tak prodejce rovnou navrhl, že nás vezme po rozbitých silnicích, ať z toho něco máme. Zkusili jsme si teda drncání, zrychlení i max. deceleraci.
Občas mě vzduchový podvozek překvapí ... mám najetých pár cest, kde vím, jak to s jinýma autama drncá, ale v Grandu to podvozek nádherně vyžehlí. Na druhou stranu mě občas taky překvapí, ale v opačném směru. Jak už jsem psal, není to samospásný.
To že má být Euro6 motor jsem netušil, myslel jsem si, že změny budou až v novým modelu. Jestli jezdíš do zahraničí a tohle zohledňují, tak je lepší si počkat. Jinak já za sebe jsem pro motor bez Euro6. Snad všichni toho dosahují pomocí vstřikování močoviny a to se mi opravdu nechce dolívat každých 10-15 tis. km. Proto se mi nezamlouval ani Touareg ... po faceliftu už to má taky.
Pokud jsi absolvoval zkušební jízdu, tak doporučuji opakovat :-) Je lepší si udělat pořádný názor, než pak litovat.
Ještě že k autu máme záruku na 5 let/100000 km, takže pro nás tak akorát, než ho prodáme. Tenhle motor je taky v Maserati a to mě trochu uklidňuje. Přeci by tam nedali, alespoň doufám, nic extra špatnýho. :-)
Ještě k převodovce ... určitě se nejedná o něco extra nepovedeného, přeci je to jen ZF. Oproti právě DSG, které řadí lehce vyšší stupně, ale nižší (nebo i zpátečka) mi přijdou horší, tak ZF řadí stejně nahoru i dolu. Občas nechá vyšší otáčky, ale to i DSG. Zrovna včera mi v audině nechal automat točit dvojku skoro ke 3000 ot. v normálním nesportovním režimu. Někdy taky řídím Saaba s automatem od Aisinu, ten je suverénně nejhorší. Tam to s tím dvou-turbovým dieselem docela pěkně škube.
ORS měl doma bratr a bylo to fajn svezení, taky ji měl lehce upravenou. Teď jezdí mimo jiné i s Opelem OPC (minulé generace). Super auto, hlavně ten úžasnej zvuk co jde z výfuku. Trochu jsme si s ním hráli ... jeden katík pryč, blow-off ventil ... no nádhera jak to syčí a práská do výfuku. Druhej katík zůstal, kvůli emisím a kvůli chybové hlášce po jeho vyndání ... to by řešil chip, ale do toho už jsme nechtěli investovat, mělo to být auto jen na chvíli. Maximálně tam bude těch 250 koní, ale do 200km/h tomu naše 305 koňová audina neujede. Audina ujede až na maximálku, která je tach. 280km/h po rovině (vyzkoušeno v NDR cestou z letiště). S koncernovýma autama jezdíme do DieselPower, zatím vždycky spokojenost, i když za jiný peníze než konkurence.
Čip do Granda nějak nevím, zatím jsem tady nenašel firmu, které bych na tohle pro Jeepa věřil. Pro minulé generace dělali úpravy u Startechu, tam bych to zkusil, bohužel pro novou generaci už nic nemají a zaměřili se na Jaguar, Land Rover.
S Jeepem jsem jednou zkusil maximálku a 210km/h tam bylo. Nemyslím si, že by pro běžné ježdění potřeboval výkon navíc. Táhne poměrně pěkně v celém rychlostním spektru.
Jinak je celkem fajn být s Jeepem jediný v ulici. Soused dole Q7, nahoře Touareg, přes ulici ML a X5 :) Nedávno jsem viděl tabulky, kde jedno z nejprodávanějších SUV je Grand Cherokee, asi 4. nebo 5. místo :) (první suveréně X5).