Jestli je vzduch lepší než obyčejný tlumiče nedokážu 100 % říct. Snad by měl být lepší, jinak by ho tam nedávali :-) Nejel jsem grandem bez vzduchu. Podle mě tam rozdíl je, ale zázrak nečekej. Leon st fr co řídím, tak je určitě větší kostitřas a audi a6 před aktuálním facelifem bez vzduchového podvozku mi nepřipadá pohodlnější. Co se týče zatáček, tam s autem moc nezávodím, ale extra se určitě nenaklání. Na komfortu pérování a naklánění v projížděných zatáčkách se holt podepisuje váha necelých 2500 kg, to se ošálit nedá. Určitě si s tím netroufnu to, co treba s normálním osobákem (např audi a6, leon st). Jeep má ty limity nižší a toho jsem si všiml třeba i přes tu krátkou zimu celkem rychle. Sedláme 20" zimáky :-)
Sladění převodovky s motorem je celkem OK. Jediný, co si teď vzpomenu, tak že plyn v první chvíli na sešlápnutí nereaguje a pak poměrně rychle zabere ... auto má tendenci se rychle rozjíždět. Chce to prostě citlivou nohu. No a jinak samozřejmě automat občas řadí jinak, než bych si představoval já, ale to dělá víc automatů. Prostě si zařadím občas sám. ZF v Jeepu je prostě jiné než např. Dsg u koncernu.
Nejlepší ale bude, pokud chceš znát odpověď na svoje otázky, tak zajdi k dealerovi a projeď si ho. Pokud bude jen trochu slušnější, tak tě přiveze i po rozbitých cestách i rychlejším tempem, tak jako nás. Dneska je v SUV velká konkurence. Každý auto má něco. Bmw bude luxusnější, VW možná lehce úspornější, Porsche sportovnější a Range Rover všechno dohromady. Tady záleží asi jen na penězích a sympatiích :-)