Reálná zkušenost a spotřeba
Pokud někoho zajímá reálná spotřeba, mám najeto s tímto motorem 35 000 Km. Nejvíce zvyšuje spotřebu městské popojíždění a krátké trasy v zimě. Když se k tomu přidá několik rozjezdů a brždění na semaforech tak spotřeba je těch 6,5 – 7l. S prozíravou jízdou (pozor nemyslím tím ekorally) se dá čistě ve městě jezdit do 6,5l což je tabulková spotřeba.
Delší trasy mimo město jsou do 4,5l po okreskách a do 5,5l po dálnici. Tohle jsou taky papírové hodnoty a lze jich dosáhnout bez úsilí o ekojízdu. Údaje jsou z PP (jen jednou jsem pro zajímavost měřil odchylku cca 1,5% takže zanedbatelný rozdíl). Když je rovinatý terén, venku hezky a jede se do 90 km/h, spotřeba je bez problémů 4l.
Zkušenost je taková, že pokud se jezdí "s proudem" plynulým tempem v rámci limitů a pokud zapojí řidič mozek a nedojíždí k semaforům a křižovatkám pod plynem aby následně brzdil na 0 a rozjížděl se, tak je spotřeba jak udává výrobce. Kopcovitý terén přidává, sníh na silnici přidává, atd. Z mojí zkušenosti zatížení auta spotřebu nenavyšuje (snad kromě města ale tam zase jezdím většinou sám).
Dlouhé trasy plně naložený Chorvatsko / Itálie cca 1200 km mívám výslednou spotřebu do 5,5l. Trasa Zlín – Praha 330 km stejně pokud se jede do 130 km/h. Někdy spěchám a jedu v levém pruhu pod plynem jak provoz dovolí do 150 km/h – spotřeba do 7l.
Patřím ke klidnějším řidičům, nechávám si odstup, když vidím v dálce zpomalení tak sundávám nohu z plynu a snažím se eliminovat nutnost brždění na minimum. Ještě k motoru, je to první turbomotor takže mi trvalo se přeučit z atmosféry na nižší otáčky při přeřazení. Můžu říct, že papírovou spotřebu lze dosáhnout i díky tomu, že jsem překlenul psychiku a naučil se řadit do 2000 ot. takže mimo dálnice motor točí 90% času kolem 1500 ot.
Ve výsledku jezdím jak udává výrobce bez nějakého úsilí a co se týká spotřeby a výkonu tak motor přesně splňuje moje očekávání.