Mrzí mě že si myslíš něco o arogantnosti a podobnejch radostech. Moc dobře vím co všini kolem dokola o francouzech říkají a mám těch pravd na různejch fórech načtenejch miliardy. Já sám osobně vůbec nejsem zastáncem francouzů. Používám je s ohledem na cenu a výkon. Jen si říkám, kdy už se konečně seknu na narazím na to servisácký peklo, o kterém slyším ze všech stran. Nedělám si iluze. Všecha auta všech značek jsou plus mínus ze stejných dílů od stejných dodavatelů. Díly se kvalitativně liší pouze stupněm výstupní kontroly(od tud pramení, že u jistých značek je vyšší míra rizikovosti narazit na páteční kus). Mrzí mě že jsi měl tento problém zrovna u svého auta. Na druhou stranu, znám spousty jiných majitelů Škod, VW, Fordů , Kií, kteří si mysleli, že jdou za lepším a narazili zase na křáp.
Ohledně 1.6Vti, tento motor proslul hlavě problémy s rozvody. Je tu stejný průser s napínáky a patorky jako u koncernových TSiček. Ještě znatelněší tento problém je u THPček. Problém se dá lehce diagnostikovat chrastěním za studena. K dobru se dá připočíst, že řetěz přezkočí v minimu případech, protože auto se hodí do nouzového režimu a nejede. Na teto problém poskytuje výrobce kulanci(u nejnovějších aut se problém už takřka nevyskytuje). Další necnost je kolísání otáček u studdeného motoru. Může za to variabilní časování. Toto se vyskytuje skoro u všech obdobných motoru téže koncepce(i u Toyot). Poslední nemoc těchto motoů je spotřeba oleje. Toto je dané ve velké míře používáním (převážné studené jízdy ve městě a vytáčení). Je pravda že taková 1.6MPi toto nemá. Jinak u moderních motorů je to zase dost častý nešvar( já třeba lil do služební Fabie 2litry na cca 1000km).
Spíš než ohledně motoru bych se u Peugeotu/Citroenu bál o kondici spojky a převodovky, jelikož ani jedno není dimenzované na hrubší zacházení.
Ještě k poznámce, že společný vývoj VTi motorů nebyl u BMW nikdy využit. Stačí se podívat do Mini(1.6VTi i THP) a BMW 1 (116i alias 1.6THP)
Závěrem Ti přeji aby jsi měl už jen vždy bezproblémová auta jakékoliv značky. :yes: :-!