Motor 1,6TDI 66 kW
Pěkný článek - pěkná recenze, díky za ni :-)
Motor 1,6 TDI 66 kW existuje, též ho mám v O3 kombi (Ambiente plus).
Kroutící moment 230 Nm od 1400 otáček - to není papírově špatný údaj, ale ....
Předtím jsem jezdil v O2 kombi 1,9 TDI 77 kW (najel jsem 230 000 km).
Také bych přidal pár srovnávacích postřehů -- půjdu podle původního textu:
Facelift se, myslím, povedl, vzhled auta se mi líbí.
Vůz má delší rozvor náprav, je více místa v kabině. Zavazadelník je větší, všiml jsem si toho hned napoprvé (je větší na délku - či hloubku, chcete-li).
V levé části "kufru" je vcelku praktická přihrádka, napravo však není (je tam výklenek bez přihrádky). Zásuvka 12 V je též i v kufru, stejně jako byla v O2.
Autoradio Swing s dotykovým displayem s možností telefonování přes hands-free -- radio komunikuje s telefonem přes bluetooth, paráda.
Při parkování vozu nemusím vystupovat ven, couvá se s tím docela dobře, parkovací senzory jsem na žádném autě "nikdy nepotkal". Tomu couvání napomáhají i dobře udělaná (velká) zpětná zrcátka. Taky pěkný. ;-)
Nasedám do vozu, ale ouvej -- proti O2 tedy žádný krok vpřed: dveře nemají žádné vnější ochranné lišty, ve dveřích uvnitř není při otevření svítící světýlko, sedák sedadla je trošku kratší, ve dveřích není prostor pro lahev s pitím, pod sedadlem spolujezdce není žádná přihrádka, v přístrojové desce nejsou uprostřed vozu 3 přihrádky, ale jen jedna (a je dost hluboko - před "šaltpákou" ), chci-li dosáhnout, musím se předklonit.
Motor docela dobře odhlučněn, podvozek však hlučnější nežli u O2 (možná je to pneumatikami s profilem 55).
Světlomety, jsou to H7, svítí dobře (nesrovnávat s vozidly za 600 000 Kč).
Kapota se po otevření vzepře ručně vzpěrou (to Škodovka 120 neměla :-) to měl Favorit)
No a teď motor -- resp. jeho jízdní projev ;-\
Pokud měla být inovace na O3 tzv. downsizing -- tak to se z mého pohledu řidiče nepovedlo.
Vozidlo není v mém vlastnictví (je to "flotilové vozidlo" ) - spotřebu u 1,9 TDI jsem měl normovanou 6,7 l/100 km. Jezdil jsem tak za 5,2 - 5,3.
Teď mám normu 5,6 a jezdím tak za 5,1 až 5,3 (motor má zatím jen 5000 km).
No ale: méně "to nežere" a odpich při akceleraci véélmi vlažný.
Potřebuju-li někde např. do kopce zrychlit, nejede to. Minulé vozidlo hned vyrazilo vpřed -- a spotřeba paliva je vlastně stejná.
To facelitované auto je jakési celé ochuzené - možná i motorově záměrně "seškrcené", aby za výkon 77 kW mohl být prodejci účtován příplatek ? Kdo ví ?
Takže celkově: auto docela dobré, užitná hodnota slušná -- ale asi jsem čekal po O2 víc než jen pěkný design.