< původní příspěvek < Re: Re: Re: Striedanie paliva N 95 vs N 98 vs N 100
100 oktanový benzín má pro motory jeden velmi důležitý aspekt - není v něm biosložka a tudíž vám nebude zasírat motor - sedla ventilů, spalovací prostor i výfukový. A taky olej vám poděkuje, protože čistý benzín je prostě čistý benzín.
do všech svých aut jsem vždy tankoval jen 100 oktanů - a kdo ví, tak je mu jasné, že ne kvůli výkonu, toho bylo vždy dost :-)
naopak u Mini mám nyní trochu potíž, protože je tu možnost, že 100 oktanů (1,6 135 kW Cooper S, 2013) vadí a budu muset přejít na 95-98 a nevím, jestli seženu bez biolihu :-( . Motor má totiž tendence trochu cukat a je to vyzkoušeno i na jiném autě se stejným motorem - doplněno - po přechodu na 95 okt cukání přestalo....
cukání se projevovalo jako celkem pravidelné změny výkonu motoru při plném plynu. Jinak jede auto normálně.