Dle mého neprofesionální...
Zdravím všechny,
protože o vývoji světel mám také nějaké informace a to často z první ruky, musím tentokrát svět motorů trochu za zavádějicí informace a velkou míru paušalizace kritizovat.
Jedna opravdu velká chyba, co mě přímo praštila do očí: při popisu reflektoru u obrázku zaměnily pozici čočky a stínítka, kde celkově popis principu projekčního modulu je nepřesný.
Pro doplnění: reflektor má tvar elipsoidu, tedy má dvě ohniska. V jednom je umístěna žárovka, která emituje světlo koncentrující se v ohnisku druhém, kde je umístěno stínítko, čočka pak promítne světelný obraz z roviny stínítka, proto má proječkní modul tak ostrou hranici světlo tma. Projekční system tedy vytvaří meziobraz, který pak čočka promítne na silnici.
Naprotitomu reflektorový systém vytváří výsledný obraz přímo z žárovky a ten promítá na silnici.
Pán z firmy Varroc, dříve Automotive Lighting z NJ, má alespoň pravdu v tom, že v horizontu 10let výbojkové zdroje světla v automobilové průmyslu pravděpodobně vymizí, ale že LED systémy v současné dobře svíti hůře, než Xenon, bude spíše chybou na straně vývoje vlastního portfolia.
Co je třeba velmi bežné, že výrobce světel (světově asi 10 firem) montuje svůj standardní modul do více světlometů, resp. modelů pro OEM výrobce. Např. modul pro P308 v LED provedení se objevuje i v německých koncernových vozech. No a u jednoho je kritizován, u druhého ne.
Paušalizace o tom, že velký reflektorotový světlomet s H4 musí svítit dobře, kdežto malý projektor ne, vypovídá pouze o neznalosti situace. Vždy záleží především na dobře odvedeném vývoji (spočítání reflektoru, návrh konstrukce) a kvalitě výroby.
Takových věci jsem tam našel ještě pár, ale to by bylo na celý opravný článek a dost toho také již přidali jiní bystří čtenáři. To si pak člověk říká, že když jsou schopni napsat takové bludy u věcí, kterým rozumí a ty bluby pozná. Jak to asi vypadá u témat, kde je člověk laikem a informace nemá šanci erudovaně ohodnotit.
Co ale jistě platí, že projet si auto i za šera je důležitou součástí rozhodovacího procesu výběru vozu!