Aktuální číslo časopisu TopGear a sportovní auto roku (2014)
TG letos opět uspořádal akci Sportovní auto roku ve kterém (mimo jiné) zazářil Golf R, který nejprve vyhrál kategorii letošních HH (porazil M235i, Leona Cupru a nakonec i Audi S1) a rozhodně se neztratil ani mezi superauty z úplně jiných cenových kategorií a třeba M4ka (kategorie rychlých aut) nesklidila v závěru takové ovace, jako právě GR:
"Nikdo nečekal, že se skromným Golfem bude tolik zábavy. Pokud se chcete nahlas smát a nemít současně strach o život, R je ideální volba. Cokoli se na točité silnici dokáže držet superauta a současně stojí pod milion, je podle TopGearu OK. Je ohromný!"
Modrý GR byl v testu v optimální konfiguraci, 3dv. dsg a příplatkové odlehčené 19"ky.
Další citace ke GR:
"Jinak řečeno je stejně rychlý jako Cayman GTS, ale o 1,1 milionu levnější."
"...na kluzké okresce (se s G7R) budete držet za zadkem Porsche 911 Turbo,"
"...můžete kompletně vypnout kontrolu stabilizace...Nejspíš vás ale víc bude zajímat režim Superhrdina, jinak známý jako ESC Sport."
A teď něco k použité technice GR:
"...vyššího výkonu (i proti Cupře) nedosahuje jen pomocí zvýšení plnícího tlaku. Dostal zesílenou hlavu válců, ventily, ventilové pružiny, i písty, takže se vytáčí lehčeji i do vyšších otáček, než Leon a S1. Má taky zajímavý zvuk. V nízkých otáčkách pracují jen dva vnitřní výfuky. Zhruba ve 2500 otáčkách přidává vnější pár trochu basů. Do toho celou dobu klokotá zesilovač sání - žádný umělý syntezátor - a ve vyšších otáčkách dokáže překvapivě věrně napodobovat osmiválec. Na čtyřválec má charakteru na rozdávání."
"Spolehlivá rozhodnutí vykonává diferenciál Haldex, který dokáže poslat až 100% výkonu na libovolnou nápravu. Jiné diferenciály jsou občas agresivní, ale tento ne."
"Přijíždí Golf R, Sam Philip si rozepíná pás a vypadá zcela okouzleně. Říká, že je fantastický. Já v něm vidím jenom Golf. Ale není to jenom Golf, eRko sice v této společnosti vypadá až nepatřičně diskrétně, ale brzy ukazuje, jak hluboký má talent. Styl, jakým motor na těchto klikatých, zrádných malých silničkách chrlí dostatek síly na druhý i třetí stupeň, je opravdu až zarážející a způsob, jakým pohon všech kol dokáže maskovat svou vlastní přítomnost, je jedním z nejdůvtipnějších konstruktérských počinů, jaké jsem kdy poznal. Převodovka DSG řadí ostře a rozumně, na předek se dá skoro neuvěřitelně spolehnout."
P.S. Chci se s ním okamžitě! svézt, a to za "jakoukoli" cenu!!!
8-s >:D ;-)