iudex: jsem to psal, asi jsi to nepostřehl, že já jsem přehlédl zatáčku 8-s >:D
No v podstatě v noci mě oslepilo auto v protisměru na silnici 2. třídy, kterou jsem neznal. V tom oslepení jsem se řídil jako klasicky čárou na krajnici, která skončila, protože rovně cesta pokračovala jako vjezd do pole pro traktory a reálně silnice pokračovala zatáčkou vlevo. Musím říct, že jsem měl docela štěstí, kolegyně v práci říkala, že tam každý rok skončí tak 5 aut v poli a několik jich skončilo až ve stromech o kousek dál. Mě zachránily kvalitní brzdy Megana, na zatáčení bylo opravdu pozdě, když jsem si uvědomil, že cesta tudy nevede 8-s Řekl bych, že mi pomohl i brzdový asistent, protože jsem jedním kolem byl v ten moment na štěrku a jel jsem rovně, což bylo dobře, vletět tam trochu bokem, nevím, nevím... tak jsem sešupl přes ty vyjeté koleje, utrhl zadní nárazník a vrátil se zpátky na silnici.
Odnesl to v podstatě jen ten zadní nárazník. Být to Laguna, tak vyměním jen jej. Samozřejmě to bylo na pojišťovnu, takže mi v autorizovaném servisu prohlédli důkladně auto, změřili tlumiče, geometrii a hledali na čem by vydělali. Takže krom toho nalakovali i jedno kolo, které bylo škrábnuté o patník... a vyměnili plasty pod motorem, které byly poškrábané, nalakovali nárazník, kde byly asi dva ťukance od kamínků a drovný škrábaneček na jeho spodním okraji (teda ukazoval mi jej ten technik, ale já jej neviděl). Docela jsem koukal, co vše jsou schopni vyměnit, třeba i na spojleru pod nárazníkem byly škrábance (kdo je tam nemá při parkování u patníků) a i to jim taky pojišťovna uznala :-O
Takže ano, Megane je v podstatě bouraný, teda má nový zadní nárazník >:D