< původní příspěvek < Re: Třeba mě utlučte....Clio RS vs. 208GTi
Bully
Chtěl jsem (ohledně woodyho) reagovat šířeji, ale v mnohém bych zbytečně opakoval woodyho reakci.
Vydělování (ve smyslu glorifikování) MRS (tedy zejména verzi CUP) ze třídy kompaktních hh není nic výjimečného, ale zrovna woody určitě není ten případ, od toho tu máme jiné adepty. Jakmile MRS někde nevyhraje nějakou srovnávačku, najde se hned dost divících se nicků, a že jako jak je to vůbec možné, když dlouhodobě dává "zázračné" časy na NS atd.. Pohotově přitom vytahují konspirační teorie apod.
A s tím, co se srovnávat ještě dá a co už naopak ne, to taky není úplně jednoduché.
Píšeš třeba, že bys nemíchal klasické hh se sedany/coupé, ale co třeba zrovna s takovým MRS, který má sice v názvu coupé, ale přesto má podstatně blíž k 3dv. hb (příp. k sb)? Jasně, pokud se dělá 135i je divné strkat tam 235i (viz i poznámka Legacyho). Osobně mi třeba mix FWD, RWD, AWD až tolik nevadí, přímé srovnání je sice logicky problematické, ale pro porovnání důsledků různých pohonů mi to přijde zajímavé. Dovedu si klidně představit, že bych se rozhodoval třeba mezi GTI Perf. a GR, takže podobně "nesourodé" srovnání (svým způsobem) spíš vítám.
Např., čekal bys, že nejmenší spotřebu v testu (9,4 l) bude mít právě 300 koňová čtyřkolka (S3), přičemž stejnou spotřebu měla i o 20 koní slabší Cupra s FWD. Nebýt srovnání zástupců různých pohonů, tak se to zřejmě nikdy nedozvím a budu mít zbytečně přehnaný strach ze spotřeby GR (druhá nejlepší spotřeba v testu - 9,7 l, přičemž takové OPC baštilo 11,5 l).
A zajímavé jsou i bodové rozdíly za trakci vzhledem k různým pohonům, tady bych čekal větší rozdíl zadokolky (M235i 48 bodů) a dvou nejlepších předokolek (Cupra i MRS 46 bodů). Čtyřkolky mají za trakci 82 bodů (S3) a 84 bodů (GR), STéčko 41 bodů a OPC 40 bodů.
OPC je vůbec "králem" testu, nejtěžší a nejžravější auto s nejhorší trakcí a dynamikou..., OPC je beznadějně poslední jak v bloku Motor/Getriebe, tak v bloku Fahrdynamik a v dalších třech je předposlední, čemuž odpovídá celkový konečný "náskok" 303! bodů na prvního, přičemž i na předposledního ztrácí celých 103 bodů.
GR 3070 b.
S3 3054 b.
Cupra 3039 b.
M235i 2968 b.
FocST 2892 b.
MRS 2870 b.
OPC 2767 b.