Kdo jste nahlédl do pondělního Autotipu, jistě už víte, že to byl zabitý čas. Srovnávačka Cupry a GTI je v podstatě plytké plkání, pár obrázků a omílání technických dat. A to ani nemluvím o tom, že Cupře postavili za soupeře non-Performance GTI bez samosvoru...Proč ? Vím já...
No ale nejzajímavější události se stejně odehrávají v reálném světě. Byl jsem dnes na třetím rande se slečnou Fiestou ST. Naše první setkání bylo spíš oťukávací, tím spíš, že nám dělal garde starostlivý poručník. Podruhé už jsme si ledacos užili, a tenkrát nám naopak pomáhal přítomný slečnin kamarád. Radil kam bychom měli zajít a jak se co nejlépe pobavit bez následků. ;-) Takže na třetí setkání jsem se docela těšil. Náladu se mi pokusilo zkazit počasí, ale než jsem se přihnal na místo, kde mě nafintěná slečna očekávala, už bylo krásně. Stála tam celá v černém, jen skrze šedostříbrné střevíčky prosvítaly rudé třmeny. Mimochodem, černá jí sluší asi nejvíc - zeštíhlila poněkud kypré pozadí, zahladila faldíky a dodala slečně celkem dramatický výraz.
Na místě jsem uzřel dva soky v lásce. Později se ukázalo, že na flirtování tam byl pouze jeden z nich, ten druhý nám měl spíš ukázat, co na slečnu platí a jak se k ní chovat. Ten gentleman vypadal jako když neumí do pěti počítat, ale musím uznat, že slečnu měl zmáknutou opravdu dobře. A v tomto místě končím s podobenstvím, protože to, co následovalo si za rámeček nedám.
Ten chlapík vybral ńezajištěný, ale přehledný úsek na okreskách v okolí. Samozřejmě pouze mezi obcemi. Oboum nám postupně předvedl, jak se dá s FieSTou jezdit. Asi takhle....jak nemám rád přilby,při jeho jízdě jsem měl nutkavou touhu nasadit si na hlavu aspoň tři a zbytek těla obalit opravdu silnou vrstvu molitanu. >:D Na dotazy jestli může ještě přitlačit, jestli se nebojím, jsem odpovídal zoufalým mručením "že jasně" a třeštil oči na tachometr. Bylo to asi deset minut pekla. Já nevím, co byl zač, jestli nějakej jezdec rallye nebo co, ale bylo to hrozný. A krásný. >:D
No a potom jsme postupně šli jezdit my. FieSTa není Porsche na okruhu (tímto zdravím iudexův blog) a tak stíhat sledovat situaci a přístroje zas nebyl takovej problém. Problém byl v tom přinutit se překračovat pud sebezáchovy, protože rychlosti v zatáčkách byly někdy děsivé a FieSTa držela a držela. Hlavně si furt člověk říká, co asi bude až držet přestane. Tohle je opravdu lepší zkoušet někde na okruhu nebo velké ploše. FieSTa funguje perfektně.....do úzkých jsem jí i sebe dostal až na dost rozbitém povrchu. Tam už je tvrdost podvozku řekl bych kontraproduktivní a bylo to taky jedinkrát, kdy mě "instruktor" zavelel držet se zpátky. No abych to uzavřel - mé řidičské sebevědomí bude potřeba trochu zvednout z prachu, ve kterém se po skončení jízd válelo. A ještě horší je, že tohle představení vrhá stín na všechny mé předchozí jízdy, kdy už jsem si párkrát myslel, že jako umím řídit. No, neumím. Ta cesta bude ještě dlouhá. ;-)