Samozrejme se nemusíte omlouvat za zdravotní problémy. Toto jsem nevěděl a tak bych se měl oluvit snad já :-) . Moderní auta jsou velice komplexní stroje kvůli snižování spotřeby paliva a množství emisí. Proto může docházet k častým poruchám v souvislostí se stylem používání vozu od prvního majitele k tomu poslednímu.
Vůz se však stále více stává spotřebním zbožím. Výrobce již nepotřebuje vyrábět vozy, které vydrží 30 let, ze kterého dále již skoro nic nemá. Naopak potřebuje zákazníka, kterému vydrží vůz tak 10 let a potom se rozbije tak, aby již oprava nebyla rentabilní. Jelikož byl zákazník po většinu doby užívání s vozem spokojen, zajde opět ke stejnému prodejci pro nový vůz.
O Vaších zkušenostech s Escortem bych si též rád přečetl, protože jsme bohužel taktéž jednoho vlastnil. Nebyl jsem tenkrát zastáncem Fordu, ale od té doby bych se mu již vyhnul obloukem. Vůz jsem totiž zakoupil za 8 000,- s "potkaným" motorem, který jsem celý opravil. Zjistil jsem, že je vůz celý v dezolátním stavu a tak jsem ho musel nechat vyvařit a připravil jsem ho k "celo-laku". Po "celo-laku" jsem ručně několikrát natřel spodek karoserie bitumenovým nátěrem. Vůz jsem opravoval ve volných chvílích a tak byl připraven na STK až téměř po 2 letech od nákupu. Na STK jsem šel snad 3x. Nevšimnul jsem si totiž, že jsou na zadní nápravě prasklé pružiny atd. Po 2 letech jsem musel motor stejně vyměnit celý, protože píst na 4. válci přestal utěsňovat spalovací prostor a motor tak běžel pouze na 3 válce.
Celková bilance: Náklady okolo 65 000,- ; prodáno nakonec mladé slečně snad již v naprosto perfektním stavu za 15 000,- :-)