Trochu drsné, ale nemohu říct že nespravedlivé hodnocení. ;-)
Možná se ještě rozepíšu, ale teď jen ve zkratce. První, co člověka praští nikoliv do očí, ale o hodně níže >:D jakmile usedne do FieSTy, je fakt, že Recara jaksi nerespektují jeho tělesné dispozice. Nemyslím, že jsem zrovna hřmotný muž (186/85), ale v sedadle jsem měl potíže jak se stehny, tak se zády, které se mi podařilo do opěráku nacpat až po značném úsilí. Ale abych byl spravedlivý, záhy jsem na to při jízdě zapomněl. To ovšem nezaručuje, že by tento fakt nevadil při běžných jízdách, kdy adrenalin je na nule.
Druhá věc, které si rozhodně všimnete (pokud Vás tedy prodejce neposadí do FieSTy někde za městem na silnici, kterou před týdnem pokryli novým asfaltem) je opravdu značná tvrdost podvozku. Při překonávání pár městských kilometrů propadlých kanálů, nevyrovnané dlažby a všudypřítomných záplat jsem údivem zdvihal obočí natolik, že jsem si tuto komickou disciplínu osvojil s jistotou, již by mi záviděl i Vlasta Burian. >:D
FieSTu musím nicméně za chování podvozku vlastně pochválit. Jde ovšem o to, že necelou hodinu trvající zkušební jízda je nabitá touhou získat o takto koncipovaném autě informace především stran zábavy. Jezdit s ním každý den do práce, pro nákup nebo na úřady je jaksi jiný "sport", kde chování podvozku při velmi ostré jízdě zas takovou roli nehraje.
Třídvéřovou koncepci řešit nebudu a ani jí FieSTě nekladu za vinu. Já osobně upřednostňuji z praktických důvodů pětidvířko. Ovšem někdo (a ani to nemusí být mladík) to zas může mít naopak. FieSTa (stejně jako 208GTi) je zkrátka třídvéřák, tak to prostě je, ber nebo nech být.
Po jízdě (vlastně dvou) jsem si pro sebe říkal, že ta tvrdost zase není tak hrozná a jinak je FieSTa svižné a zábavné auto. Jenže mi zatím chybí srovnání s jízdami komfornějších soupeřů CRS a 208GTi. Pokud však uvážím, jakým způsobem mě oslovila schopnost GTI 7 Perf. fungovat přiměřeně komfortně i na 18" kolech (ano, mělo DCC, ale nebylo nutné přepínat z Normalu na Comfort) při zachování jízdní agility, potom bych FieSTu musel odsoudit za dost jednostranné naladění. V jejím případě dostává status daily-car vážné trhliny.