Do toho systému samozřejmě detailně nevidím, ale pár věcí se o R-Linku říct dá:
- Ten systém je sice postavený na Androidu, ale je uzavřený; nemá veřejné API, nejdou pro něj psát aplikace (to může pouze vývojářský tým Renaultu), nemá třeba ani obecné připojení na internet ve smyslu, že by v tom šlo třeba brouzdat po netu, všechno je hodně specificky upravené pro fungování v Cliu. Tento přístup je podle mě nejen správný, ale skutečně nutný, viz tvoje obavy.
- R-Link bere z ECU poměrně málo informací (např. rychlost), a i kdyby moje auto mělo R.S. Monitor, které toho už z ECU dokáže vyčíst podstatně víc (např. různé teploty, předvolený stupeň v převodovce apod.), tak to všechno působí dojmem ala aplikace Torque pro Android - prostě to z ECU jen čte. Můj tip je, že celé to rozhraní pro zjišťování různých věcí z ECU je na této straně striktně read-only, a to nejen u Renaultu, ale u všech aut. Pochybuji, že by si nějaké auto přes OBD2 nebo něco podobného nechalo "mluvit" do životně důležitých funkcí pro provoz.
No zkrátka věřím, že nejen v Renaultu, ale v žádné automobilce nepracuje idiot podobný tomu co kdysi navrhoval C2, pokud fakt ostřikovače ovlivňovaly funkci motoru :-) Je to o víře, ale co dnes není :-)