No přiznám, že teď jsi mě trochu rozhodil, takže jsem se rozhodl pro jistotu zagooglit a ověřit si, že moje informace jsou správné (Mercedes je moje oblíbená značka):
7G tronic a 7G tronic plus nikdy nebyla dvouspojka. Vždy klasika s měničem točivého momentu - viz schéma zde:
[odkaz]Video o vývoji zde:
[odkaz]A oficiální technické info zde:
[odkaz][odkaz]Bohužel někteří redaktoři tento fakt ignorují a už několikrát jsem narazil na zmínku, že 7G tronic je dvouspojka. To ale není pravda, i když dle mého názoru se některým dvouspojkám v rychlosti řazení skoro vyrovná a v plynulosti je rozhodně předčí.
Jedna zajímavost, 7G tronic má 7 rychlostí dopředu a dvě dozadu.
Strýc má v GLK na 100% standardní automat s Torque converterem.
Potom existuje převodovka 7G DCT. To je dvouspojka:
[odkaz]Ale montuje se pouze do A, B, CLA a GLA. Tedy do předokolek s případným náhonem 4x4.
No a pak je ještě AMG speedshift MCT (Multi Clutch Gearbox), ale o AMG jsme se nebavili.