Chlapi, chlapi...
Pouze jedna sada shodných šroubů pro letní i zimní sadu kol stačit může, ale taky nemusí.
Vhodný šroub na konkrétní disk kola je "definován" jeho":
- průměrem
- délkou
- délkou závitu
- stoupáním
a v neposlední řadě:
- tvarem dosedací plochy
Nejčastějším důvodem proč jsou vhodné jiné šrouby na letní/zimní kola (ať už jde o "alu" disky , nebo disky ocelové, tzv. "plecháče") je právě rozdílný tvar dosedací plochy šroubu, který by měl odpovídat dosedací ploše pro šroub v disku kola. Dosedací plocha bývá buď kulová, nebo kuželová. Obvykle každý výrobce používá jeden z těchto dvou typů dosedací plochy (např. VW tu kulovou).
Pokud jsou obě sady kol přímo z prvovýroby, nebo se jedná u obou sad o originální značkové disky shodného výrobce, bude stačit jedna společná sada šroubů.
Pokud se bude jednat (aspoň u jedné ze dvou sad kol) o "aftermarketové" disky, nebo originální sady pro rozdílné značky, může se docela pravděpodobně stát, že jedna sada bude mít dosedací plochu kulovou a druhá kuželovou, proto je třeba mít i dvě sady šroubů.
To co nabízel prodejce woodymu, zřejmě nebyly origo "Forďácké" plecháče jaké bývají na Fordech z prvovýroby, ale "neForďácké" s jiným tvarem dosedací plochy. Mohla to být klidně i obdobná kvalita za dostupnější cenu, ale podstatné je, že dosedací plocha byla jiná.
Většina aftermarketových alukol má kuželovou dosedací plochu.
Sám mám na allroadu pro obě (obě original Audi) sady kol stejné šrouby, ale pro GTI mám na origo létní disky origo šrouby s kulovou dosedací plochou a na zimní sadu (disky od Rondellu) jiné šrouby s kuželovou dosedací plochou.
Bohužel je i poměrně dost uživatelů, co na tento rozdíl kašlou (ať už z nevědomosti, nebo z nedbalosti) a používají stejné šrouby i pro různé dosedací plochy.
Když si třeba Mojito koupil na rocco letní "aftermarketové" 18" disky s "kuželem", dostal k nim logicky (zdarma) i šrouby s kuželem. V "odborném" pneuservisu mu ovšem tyto nové disky namontovali s původními origo "kulovými" šrouby. Pak měl problém, že mu některé kolo zničeho nic začalo házet..., ale v tom pneu servisu mu kola jen znovu dotáhli a zase byl na chvíli pokoj. Když jsem potom (při osobním setkání s ním) zjistil, že má k těm neorigo diskům origo šrouby a ty šrouby k neorigo diskům doma v šuplíku, důrazně jsem mu doporučil jak výměnu patřičných šroubů, tak výměnu "jeho" pneuservisu, kterému sám tolik (naivně) věřil. 8-s :no: