Chystám se v pondělí na servis s H1kou a při té příležitosti jsem si trochu zavzpomínal a započítal. ;-)
Začnu mým ročním nájezdem, který tady občas bývá zdrojem všeobecného veselí. Ono všechno je relativní. H1 za rok najela (se mnou za volantem) 17.000 km, Mondeo (do ročního servisu zbývá 1 měsíc) 12.000 km a Swift za pět měsíců provozu 6.000 km. Z toho zcela jistě minimálně 2.000 jdou na můj vrub. Sečteno a podtrženo, za rok jsem najel 31.000 km. Takže takovej víkendovej jezdec zase nejsem. >:D
Řidičák mám 22 let a protože jsem si ho dělal z nutnosti (auto bylo a potřeboval jsem jezdit) a nepadal na něj prach někde ve skříni, můžu si dovolit tvrdit, že roční nájezd mezi 20.000 a 25.000 km je reálný. Prakticky od začátku své řidičské "kariéry" jsem ovšem během roku střídal více aut, čili zatímco já jsem oježděnej jak kolečkový brusle, má auta jsou stále jako nová. >:D
Z toho všeho vyplývá, že se dostávám k (nebo už jsem překročil) hranici půl miliónu najetých kilometrů. Docela pěkný číslo. Za tu dobu mě postihly celkem čytři nepříjemné události.
1. Coby čerstvý (a blbý) majitel ŘP jsem si myslel, že s naloženým přívěsným vozíkem za Š120L si můžu hrát a povedlo se mi v jedné zatáčce špatně připevněnej náklad prken "sundat". Obešlo se bez větších škod. Rozbité levé zadní světlo a částečně promáčklej blatník. Velké poučení.
2. Stále ještě se Š120L se mi nepovedlo ukočírovat smyk na uježděném sněhu (nutno ovšem dodat, že k tomu manévru jsem byl donucen vytlačením od protijedoucího řidiče) a v nízké rychlosti jsem nabořil zadek u kraje zaparkovaného auta.
3. Můj Ford Transit byl vinou řidiče kamiónu, který vjel do křižovatky na červenou, zdemolován. Pokaždé když si na to vzpomenu, děkuju tomu tam nahoře, že to dopadlo aspoň takto. Dvě operace ramene to spravily a od té doby mám jisté schopnosti předpovídat počasí. >:-[] Škoda na autě totální, určitou dobu jsem měl i velmi nepříjemné pocity při nucené jízdě poblíž jakéhokoliv kamionu.
4. Při rozjezdu z křižovatky jsem vinou náhlého zabrzdění přede mnou jedoucího řidiče (a pochopitelně i vinou nedodržení bezpečné vzdálenosti z mé strany) opřel Vitaru o zadek i30 kombi. Minimální rychlost, jen pochroumané plechy a plasty. Škoda až překvapivě vysoká.Další poučení.
Toť vše. Od té doby, a musím to zaklepat, se mi zatím nepříjemnosti vyhýbají. A to včetně neplánovaných poruch na autě. Tak ať to vydrží. A totéž přeju Vám. :yes: