Srovnání spotřeby 2.0 FSI AT vs. 2.0 TDI MT
Konečně jsme si s kamarádem našli čas a udělali test spotřeby, který jsme plánovali - přináším Vám krátký report.
Porovnávané vozy:
VW Passat 3C Sedan 2.0 FSI šestistupňový automat (r.v. 2007)
VW Passat 3C Sedan 2.0 TDI šestistupňový automat (r.v. 2007)
Trasa:
Okolí Karlových Varů a 40 km kombinující všechny druhy provozu. Prvně rychlostní silnice směr Cheb (140 km/h - 150 km/h), okresní silnice směrem ze Sokolova do Chodova a poté do Karlových Varů (80 km/h - 110 km/h) a průjezd celým centrem města (samozřejmě 50 km/h). Obě vozidla se celou dobu držela za sebou a nepředjížděla se, aby výsledek byl co nejpřesnější.
Výsledky:
Nižší spotřebu měl samozřejmě 2.0 TDI s manuální převodovkou, jeho kombinovaná spotřeba byla 6,5 litrů na 100 km.
Můj Passat 2.0 FSI s automatickou převodovkou však extrémně nezaostal. Palubní počítač mi na této trase ukázal kombinovanou spotřebu 7,7 litrů na 100 km.
Závěr:
Opět se mi potvrdilo, že volba atmosférického benzínu s automatickou převodovkou Tiptronic nebyla chyba. Rozdíl ve spotřebě 1,2 litrů na 100 km je zanedbatelná hodnota v porovnání s o hodně příjemnějším i tišším chodem benzínového motoru, který navíc méně zatěžuje přední nápravu a je v zatáčkách dynamičtější. Cestou jsme několik zatáček vymetli ostřeji a po debatě s kamarádem měl on trošku horší pocit ze stability svého vozu v místě, kde jsem se já cítil skoro jistě. Navíc když jsem ho svezl, byl zaskočen tichostí vozu.
Pokud tedy řešíte nákup vozu VW Passat 3C, není TDI vždy 100% volbou. Já bych neměnil :-)