Rapid 301
Nechával jsem si dělat kalkulaci jak na Roomstera (asi před půl rokem), tak na Rapida (nedávno). Celej princip je v tom, že vstupní cenu, z níž ti udělají kalkulaci, poníží o 20.000. Ovšem pozor - toto snížení pak nezaplatíš zpátky ve splátkách (jak to má třeba Citroen a donedávna to tak dělal i Renault). Prostě pokud to financuješ přes Škofin, tak tě to auto vyjde o 20 tisíc levněji. To je dobrá nabídka. Navíc mají zjevně i dobře vyjednaný podmínky pro flotilový pojištění (tj. když si s úvěrem od nich necháš auto i POV + HAV. pojistit) - ty ceny taky byly good (nicméně to si člověk umí při troše trpělivosti vyjednat i jinde, pokud je čas a jsou nervy). Nicméně - Rapid by mě byl býval vyšel ve srovnatelné výbavě asi o 40.000 dráž (a to si myslím, že jsem obdržel opravdu jako soukromá nepodnikající osoba velmi přátelskou nabídku), což by znamenalo si o 40.000 víc taky půjčit. Ale dobře, pořád by to ještě stálo za úvahu. Bohužel zase nebylo možné dát starý auto protiúčtem.... MÁM TAKOVÝ SEN - přijdu do autosalonu, kde mi nabídnou auto, které vyhovuje mým potřebám, a za přiměřené (tedy nemusí to být krutý dumping, ale nesmí to být taky předražené) peníze mi ho nabídnou. Než si vypiju kávičku, tak technik nacení moje staré auto (kupované nové v ČR, servisované v autorizáku a staré pět let) a prodejce mi v systému vyhrabe nabídky na financování včetně pojištění, z nichž vidím, že si ze mě nedělají srandu. Všem poděkuji za vstřícné, milé a seriózní jednání, podepisuji objednávku s tím, že za tři dny si přijedu nové auto převzít a zároveň jim předám s klíčky a doklady na to staré... Tak bych si to nějak představoval, že to má fungovat - nemusí to být všechno zadarmo, ale nesmí to být fakt vojebávka jak blázen. Koneckonců něco trhnou na provizi za nový auto, něco za zprostředkování pojištění a něco vybouchaj na přeprodání starýho vykoupenýho auta. Ne tak úplně dokonale, jak to popisuju, ale přeci jen nejvíc se tomuto ideálu blížil právě Peugeot. Rapid je nadevší pochybnost lepší auto (jedinou výhradu mám k tvrdosti podvozku), ale prostě mi ty podmínky tolik nevyhovovaly. A varianta ještě chvíli počkat, sesbírat nějaké další peníze? Ty ceny na trhu tak turbulentně skáčou nahoru dolů, že to je dost sázka do loterie. Na zimu jsem nové auto pořizovat nechtěl, tak počkat prakticky rok. To staré auto by to vydrželo, jen by to znamenalo pro moje potřeby nové letní a zimní gumy, rakev a pro jistotu i baterku. Plus další garančka, plus na jaře technická... A potenciální prodejní cena přitom stále klesá...