No, pokud o něm přemýšlíš, tak ho kup. :-)
Slabší motorizace - 12v 3litr je dobrý motor, ale za stejnou spotřebu ta 24v jede líp, frenetičtěji, víc se dá točit, ... 12ventil bych volil v případě krásného kousku v dochovaném originál stavu, tam jde už otázka motoru trochu stranou, nebo v případě že bych chtěl dělat stavbu a motor turbit a dostat z toho celkem jednoduše 300-400 koní.
Čtyřválce jsou takové hodně kompromisní, je to už takový spíš na kochačku, spotřeba sice trochu nižší, ale ne dramaticky (litr až dva dolů). Když čtyřválec, tak asi 220 se 110 kW, ale tam už zase hrozí problém s kabelovým svazkem, a pokud to neplánuješ jako vůz na 30k km ročně, tak ti to smaže veškrou úsporu na palivu a ručení a ještě to hůř jede než 300-24v.
320ku bych s ohledem na kabelové svazky asi taky radši nebral. Výhoda těch nových motorů by byla při spotřebním použití, dají se zplynovat, ale pak jde veškerá historická hodnota do háje...
Záleží co od toho čekáš, kde a jak to chceš používat a jak k tomu chceš přistupovat - jako investice pro radost rozhodně 300-24v, jako daily driver nejspíš taky (zbytek auta stojí na provoz stejně a na starym čtyřválci neušetříš spotřebou, na novém může být dražší servis). :-) Čtyřválcem moc neušetříš a míň se svezeš, osmiválce se nedělaly. :-)