Wine, díky za pochvalu, ale směřujte ji ke grafikům. Asi vás to překvapí, ale doporučoval jsem kouřící tovární komíny. To ovšem neznamená, že bych změnil postoj vůči dieselům, jak jste zcela správně pochopil.
Na to, za jakého odborníka na diesely se považujete, mě zaráží, že nevíte, že ty nejjemnější, nejnebezpečnější a nejvíce karcinogenní pevné částice filtr nezachytí a není žádným tajemstvím, že čím modernější diesely s vyššími vstřikovacími tlaky, tím menší ty částice jsou a zlepšující se filtry s tím krok držet neumí.
Do byznysu firem, které zcela legálně nabízejí demontáže filtrů bohužel nevidím, co ovšem vidím, je kouřivost i u nejnovějších aut, zejména (nejspíš) při plném sešlápnutí plynu a rozhodně to není výjimečný jev. Zcela jistě to souvisí s technickým stavem daných aut (do toho si zahrňte vše od čiptuningu až po nedůsledný servis), nic to ovšem nemění na výsledném efektu, tedy že kouřivost přetrvává a čím starší a méně opečovávaný dieselový motor je, tím větší sajrajt mu z výfuku jde, Euro neeuro.
Další problém, co není vidět, je pro změnu cítit. Po Praze už jsem se naučil jezdit s vnitřní cirkulací a zapnutou klimatizací, protože je to za hranicí snesitelnosti. Klidně mi napište, uděláme si s mojí MX-5 výlet pražskou dopravní špičkou, tvořenou zejména moderními turbodiesely, abyste si náležitě vychutnal to kouzlo plnění přísných emisních limitů.