Zdravím,
xDrive v BMW je od začátku jeden z nejpropracovanějších pohonů 4x4. Aby zachovali co možná nejvíce jízdní vlastnosti je pohon uspořádán tak, že na předek jde zhruba 32% a na zadek 68% hnací síly.
Podle potřeby je pak rozdělována na jednotlivá kola, díky elektronickým uzávěrkám diferenciálů.
xDrive se vypnout nedá, ale dá se vypnout DSC (ESP pro BMW) a dalším podržením i uzávěrky.
Nespolehlivosti bych se vůbec nebál, ale samozřejmě to závisí kus od kusu. Prostě jaká mu byla věnovaná péče. Já osobně jsem vyměnil olej v diferenciálu, protože jistota je jistota.
Zima: bydlím v horské oblasti se spoustou sněhu a nemůžu si xDrive vynachválit. Když máš dobrý gumy tak jedeš jak tank. Často míjím zoufalé a vyděšené "pražáky" jak nasazují řetězy, ale já si jedu jak král. ;-)