Zkus radsi driv cist a shanet informace a zkusenosti, az potom nekoho poucuj:
1/ vykon nema sam o sobe nic spolecneho se zabavou. Kroutak neni vubec nic, pokud schazi VYKON. Pokud mas na druhou stranu vykon (v dany moment), nepotrebujes buhvijaky kroutak. Vysoky kroutici moment znamena "jenom" uzivatelskou privetivost, tj. ze pro zrychleni nemusis tolik radit, pracovat s autem (= prichazis o zabavu s autem; ale kazdemu co jeho jest). Prostuduj si co to vubec kroutici moment je.
Vysoky kroutici moment ocenuju u sveho Accorda Tourer kdyz jedu po dalnici, pro jizdu po okreskach je to, z ceho mi naskoci husi kuze, motor jecici okolo 8000 ot/min. ;-) Az si sednes do vic aut s ruznym charakterem, poznas to.
2/ pletes si 2 rozdilne pojmy- naporove sani (RAM-air, coz pises a to pitomost je) a sani studeneho vzduchu (CAI). CAI mam na aute sam, ale jde o atmosferu a tam ma vyznam vyssi nez u preplnovaneho motoru. I tak jde ale radove o 3-4% vykonu (u samotneho sani bez dalsich uprav), coz u slabsich aut nepoznas nikdy, ani na motorove brzde.
Jestli ti CAI udela rozdil u nasavaneho vzduchu v lepsim pripade o nepatrnych nekolik °C oproti OEM sani, turbo ti ho spolehlive ohreje natolik, ze tenhle rozdil je naprosto bezpredmetny. Prave proto se pouzivaji u preplnovaych motoru mezichladice stlaceneho vzduchu a nikoli CAI.
3/ na zacatku jsi psal ze jsi odstranil kat, az potom jsem si precetl ze jsi ho tam zase vratil a pochvalil jsem te za to. Nevim kde vidis problem >:D
Odstranenim prekazek u vyfukove soustavy urcite muzes za jistych okolnosti zvysit vykonove parametry auta.V tomhle v rozporu nejsme, nikdy jsem netvrdil opak. Pocet tlumicu za katem samozrejme na emise vliv nema.FAP/DPF, katalyzatory, EGR ventily a dalsi, ev. ruzne kombinace jmenovanych ale po odstraneni spolehlive zvysuji emise. Bohuzel nikdo neni na svete sam, takze pokud mi nekdo huli pod nos a zbastlenym (nebo neudrzovanym) polovrakem otravuje vzduch co dycham ja a moje rodina, vadi mne to.
PS: majiteli recenzovane 407-icky se omlouvam za OT, uz tady pokracovat nebudu. Kdo chce, muze jit o danem tematu diskutovat treba k mym autum, pokud s nimi bude tema trochu souviset.