Zdar a sílu. Jezdil jsem už s lecčím, a měl jsem tu čest jezdit rok a půl C4 první generace. Displej uprostřed, naštěstí jsem měl verzi již po "faceliftu", a tak nebyl otáčkoměr na sloupku řízení před volantem, ale byl součástí displeje uprostřed. Chvilku jsem si zvykal, ale spíše to přisuzuji celému auto. Volant s pevným středem mi nakonec padl do ruky, a na displej jsem si také zvykl. Při pohledu vpřed mi nic neruší výhled, a mohu se tedy plně věnovat řízení. Samozřejmě jsem měl trochu problém s dodržováním rychlosti, protože pokud jsem poctivě sledoval provoz, neuhlídal jsem stoupající rychlost. Picasso je trochu jiné od klasické C4 rozložením palubky, přeci jen je displej trochu jinde, ale neměl jsem s tím problém. Teď mám C4 druhé generace, a ta má kromě kalsického volantu i klasické budíky. Zvykl jsem si rychle, ale v noci velmi často využívám tzv.black panel, a tedy že všechny dispeje vypnu kromě stupnice rychloměru. A tady je vlastně rozdím mezi všemi auty co popisuji.
C4 první generace při aktivaci black panel vypne displej radia, klimatizace a některá tlačítka, a zůstane svítit centrální displej a na něm údaj o rychlosti, připadně tempomat. Takže si člověk moc nepomůže (výbava SX Pack)
C4 druhé generace při akt.black panel vypne displej radia, údaje o teplotě, a všechny 3 budíky kromě rychloměru (výbava Selection). podsvícení všech tlačítek zůstane aktivní.
C4 Picasso nemá black panel, a dá se tedy pouze regulovat podsvícení. Black panel lze aktivovat pouze pro displej klimatizace, zhasne jak u řidiče, tak u spolujezdce. (výbava Selection)
Head up displej dělá několik automobilek, ale nemám pocit že je to něco extra. V koncernu PSA jej lze mít u Citroen DS5, u již nevyráběné C6, Peugeot 508, 3008 nebo 5008. Přijde mi to spíš jako další výbava, za kterou se paltí :-) A navíc C6 je snad jediný model, kde se mohlo zobrazované údaje měnit, u nových aut se zobrazuje rychlost a navigace, u Peugeotů ještě zdálenost od auta před sebou. Ale ať žije technika >:D