Dobrý den,
dovolím si trochu zpřesnit, co snižuje spotřebu u hybridů. Jde především o rekuperaci brzdné energie, která by se jinak přeměnila na teplo v brzdách a která se pak následně využije pro pohon vozu vpřed. Ty baterie a elektromotor jsou tam pouze jako prostředek, kdy el. motor funguje nejdříve jako generátor na přeměnu 'mechanické' energie(přesněji kinetické energie vozu) na elektrickou, baterie el. energii uloží a následně je možné použít ji pro pohon el. motoru a dostat zpět na kola. Stejně tak by bylo možné přímo uložit 'mech.'E do setvačníku jako v hračkách, ale to není moc efektivní. Motor s vnitřním spalováním přechod generátor-motor neumožňuje, protože převádí pouze jednosměrně 'chemickou' energii paliva na 'mechanickou'.
Další zlepšení účinnosti hybrdiního pohonného ústrojí, jako možnost nechat běžet spal. motor v optimálních otáčkách, aby dobíjel baterie, a rozjezd realizovat přes el. motor bych nerozebíral.
'Problémem' spotřeby ve vysokých rychlostech, hlavně u HSD je, že el. motor je přes stálý převod napojen na kola. Tedy při vyšších ryclostech se poměrně slušně točí (při 130km/h podle
[odkaz] kolem 5000 /min). Nevím přesně, jaká je momentová a vykonnová křivka tohoto el. motoru v závislosti na otáčkách, ale podle typu motoru bych soudil, že ve vyšších otáčkách, než jsou nominální začné rychle ztrácet vykon (jak již v diskuzi někdo poznamemal), taky proto mají tato auta max. rychlost omezenou na 180km/h. Taky na dálnici témeř nevyužije rekuperaci energie, protože oba motory jsou stále v zátahu. Proto HSD jezdí ve vyšších rychlostech za tolik jako normální 'benziňák' stejného tvaru, velikosti, hmotnosti atd. Ty uvozovky na začátku jsem dal proto, že dle mého názoru to problém není. Toyotě se podařilo vyvynout pohon, který jezdí ve městě za méně, než běžný motor a na dálnici má spotřebu stejnou. To si myslím je lepší situace, než udělat ve městě pohon úsporný a dálnici žravý (např. maloobjemové turbomotory).
Doufám, že jsem situaci trochu objasnil. Pro více informací stačí googlit.